Ingeborgvej/Mejerivej


Kontoret har åbent
Der er altid tid til en snak
Aabningstider Ikon
Åbningstider
Man 10.00 til 17.00
Tirs - Tors 10.00 til 15.00
Fre 10.00 til 12.00
Adresse ikon
Adresse
Abildgårdsvej 35
9900 Frederikshavn
Kontakt Ikon
Kontakt
TLF: 9842 6111
MAIL: info@vesterport.dk
Din vicevært
Kontakt viceværten.
Helst på hverdage 7.00 til 8.45
Toolbox
Du skal kontakte din vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhælpes driftsproblemer i din bolig.
Viceværten sørger for at problemet bliver løst, og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere.

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området, og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.
INFORMATION

Ingeborgvej.

Afdelingen består af 144 ældreboliger som visiteres af Frederikshavn kommune. En lille del er opført i 1950'erne og renoveret i 1989. 120 lejligheder på cirka 70 m2 kom til i 2005..

Husene er i tre plan med otte lejligheder på hver etage. Lejlighederne ligger omkring et centralt fællesrum, der er husets hjerte. Fællesrummet har meget højt til loftet og giver hermed en fornemmelse af, at alle lejligheder hører sammen. Det er her, alle husets mange aktiviteter foregår. Rummene er dekoreret med motiver fra Frederikshavn, og der er nogle helt særlige opholdssteder, hvor man kan f ølge og føle sig som en del af livet i byen.

I lejlighederne er der et lille tekøkken, et rummeligt badeværelse, og der er udgang til altan eller terrasse fra alle lejligheder. Husene er forbundet med en lys glasgang, så man kan gå tørskoet hen til områdets centerbygning.

Ravnshøj

På Mejerivej, der ligger 7 km. vest for Frederikshavn, ligger 15 ældreboliger, der er opført i 2011. Rækkehusene har solceller og egen terrasse. Boligerne visiteres af Frederikshavn Kommune.

Alle boligerne i afdelingen 17 visiteres af Frederikshavn Kommune.


Afdelingsbestyrelse
tp-image
Afdelingsbestyrelsesformand
Kirsten Quist Svendsen
Ingeborgvej 8, 1. nr. 1
9900 Frederikshavn
Ikke oplyst
tp-image
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Anny Winther Janum
Ingeborgvej 5, st.h.
9900 Frederikshavn
Ikke oplyst
tp-image
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Henny Jensen
Ingeborgvej 7, 2.h.
9900 Frederikshavn
Ikke oplyst

Afdelingsbestyrelsesmøder

Afdelingsmøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport's administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport's administration.

I Beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet:

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser
  • Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved
  • urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.


Boliger
Hvor Type Værelser Antal Leje Indskud Størrelse Plantegning Kort

Brandbrochurer

Til Ingeborgvej


Din vicevært

Bedste tidspunkt at kontakte vicevært er mellem 7.00 og 8.45 på hverdage.

tp-image
Lokalinspektør
Per Hansen
Område
Søparken 1-7 og Engparken
Lerstien
Ingeborgvej og Mejerivej
Ring venligt på hverdage mellem 7.00 - 8.45
tp-image
Vicevært
Benny Porsmose
Område
Ingeborgvej

Døgnvagt ordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært)

DØGNVAGT ORDNING
Der er døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten, og alle vagter er en del af den faste bemanding i afdelingerne.
 


El laderstander

Boligforeningen Vesterport har opsat en el-lade stander i Engparken.

Beboerne i Vesterports afdeling 17 –besluttede på det ordinære afdelingsmøde i 2024,  at opsætte en el-lade stander. 

Lade standeren kan betjenes af både hybrid- og elbiler.

Prisen for opladningsydelsen vil være variabel og fastsættes primært på baggrund af markedsprisen, men er også afhængig af hvor meget den bliver brugt. Jo flere der bruger ladestanderen jo billigere bliver opladningsydelsen.

Man benytter vaskebrikken til el-lader standeren.

Opladningsydelsen afregnes direkte over huslejen og lade standeren kan derfor kun bruges af  afdelingens beboere og deres gæster.


Energimærkning

Der er nye energimærkning af boligerne til Ingeborgvej og Mejerivej.

Energimærkning sker i forhold til Energistyrelses vejledning.

Man også se at energimærker er indberet til energistyrelses database - se her.

Faktisk eller beregnet forbrug
Energimærket er baseret på et beregnet forbrug, som er en indikator for bygningens energimæssige kvalitet. Energimærkning udføres af en energikonsulent, som måler bygningen op og undersøger kvaliteten af isolering, vinduer og døre, varmeinstallation m.v. På det grundlag beregnes bygningens energiforbrug under standardbetingelser for vejr, familie størrelse, driftstider, forbrugsvaner m.v.

Faktisk forbrug afhænger af beboerne
Varmeforbruget i en bygning er afhængigt af adfærd og en række konkrete forhold. Nogle mennesker sparer på varmen, mens andre fyrer for åbne vinduer eller har huset fuldt af teenagere, som bruger store mængder varmt vand. Derfor vil det faktiske forbrug altid være afhængigt af bygningens brugere. Energimærket er derfor baseret på et standardiseret, beregnet forbrug, som fortæller noget om bygningens kvalitet – og ikke måden den bruges på.


Gæsteværelser

Afdelingen har 3 gæsteværelser. Der er 1 gæsteværelse i Ravnshøj på Mejerivej samt 2 gæsteværelser på Ingeborgvej.
Gæsteværelserne kan kun lejes af afdelingens beboere.

 


Ingeborgvej

Ingeborgvej -2 Gæsteværelser.

LejeperiodeLeje kr.
Leje pr. hverdag 150
Leje weekend200

 

 


Mejerivej

Mejerivej, Ravnshøj -1 Gæsteværelse.

LejeperiodeLeje kr.
Leje pr. hverdag150
Leje pr. weekend200

 

 


Fjernvarmedeklaration

Obligatorisk for leverandører af fjernvarme, fjernkøling og varmt brugsvand at gøre oplysninger om andelen af vedvarende energi i forsyningsystemet tilgængelig i fakturaer eller på energivirksomhedens websted eller tilsvarende online platform og efter anmodning fra kunderne. Herunder oplysninger om, hvor meget energi der blev brugt til at levere én enhed opvarmning til kunden eller slutbrugeren.

Vesterport afregner varmeforbrug med lejerne, er ansvarlige for at sikre, at lejerne har adgang til ovenstående oplysninger.

Oplysninger er nu tilgængelig på Vesterports hjemmeside.

Fjernvarmedeklarationen er udarbejdet af Frederikshavn Varme og Vesterport har modtaget data for året 2023.

 


Hjertestarter

Afdelingen har en hjerterstarter, der er opsat ved indgangen Ingeborgvej 6

Hjertestarteren er opsat udendørs, således at der er adgang til den hele døgnet.

Opsætningen af hjertestartere er et led i bestræbelserne på at skabe så trygge og sikre rammer for vores beboere som overhovedet muligt.

I tilfælde af et hjertestop kan hurtig brug af en hjertestarter være forskellen på liv og død.

Det er desværre ikke nok kun at sætte hjertestarterne op. Man skal også vide, hvordan man skal betjene hjertestarteren, såfremt uheldet er ude. Derfor er alt personale i Vesterport – både viceværter, håndværkerafdeling samt administration, blevet uddannet i brugen af disse.

Hjertestartere er noteret på Trygfondens hjemmeside.
 


 

Husdyr

Det er tilladt at holde 1 husdyr – 1 hund eller kat – i boligen.

Boligtageren har ansvaret for, at husdyret ikke generer de øvrige beboere og skal sørge for, at dyret føres i bånd på boligforeningens område og rengør efter dyrene, hvis der sker ”uheld”.


Husorden

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.


I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.


 


Råderetten

I dag har alle beboere råderet over deres lejlighed - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.

Der skal søges tilladelse hos Vesterport's administration. Spørg din lokalinspektør hvis du er i tvivl.

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.
 


Solceller

På Mejerivej i Ravsnhøj er der solceller i Ravnshøj.

El-produktionen fratrækkes forbruget ved de enkelte beboer, hvilket giver en mindre årlig el-regning.

På afdelingsmøde i 2024 blev der besluttet at opsætte solceller på Ingeborgvej. Opsættes 5 solcelle anlæg og forventer at producerer ca 11.000 kwh - svarende til forbrug i Fællesarealer.

 


Sortering af affald

Der er opsat molokker til restaffald, madaffald, papir og pap, glas, batterier samt plastic, metal og mad- og drikkekartoner. Dvs. at man skal sortere sit husholdningsaffald i 6 kategorier.

Molokkerne er tydeligt mærkede. På de fleste emballager findes logoet for, hvilken kategori affaldet tilhører. Restaffald og madaffald skal indpakkes i poser, som skal lukkes tæt, inden de lægges i molokken. Det er ikke godt naboskab at stille sit affald ud på trappeopgangen. Man bedes lægge den i molokken med det samme. 

Desuden skal farligt affald og tekstilaffald håndteres for sig.

Du skal sorterer dit husholdningsaffald efter renovationens vejledning.

Molok til: 
Madaffald
Pap og papir
Plastik, metal og mad- & drikkekartoner
Restaffald 
 Der er opsat gule/sorte beholder til brugte batterier. 

Glas. 

 

I afdelingen omdeles plastposer hver anden måned. Du modtager 30 grønne poser og 30 sorte poser til sortering af dit affald. Poserne kan ca. indeholde 30 liter.

Storskrald:

Vær opmærksom på at kommunen har en særlig ordning vedr. afhentning af storskrald. Følg vejledningen her.  

 

 


Vaskeri

I kælderen på Ingeborgvej 5 er der et fællesvaskeri.


På mejeri vej er der et fællesvaskeri i kælderen på Mejerivej 4.

Man benytter vaskechip fra Nortec og bliver opkrævet over huslejen. Chippen får man udleveret ved indflytning.


Vedligeholdelsesreglement

I alle afdelingens boliger er der A-ordning - vedligeholdelsesreglement er gældende pr. 1. januar 2019. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.