Sådan søger du en bolig

Kan jeg ansøge uden at være medlem ?

Nej - du kan kun søge om en bolig, hvis du er medlem af Vesterport. Du kan blive medlem via vores hjemmeside, eller kontakt Vesterport's administration.
Det koster 300 kr. at blive medlem. Hertil kommer et ventelistegebyr på 100 kr. årligt.

Når du er medlem og har betalt, modtager du en kode til hjemmesiden. Herefter kan du logge dig ind på Vesterports hjemmeside og søge de boliger, du ønsker.

Ledige boliger bliver tildelt efter ventelisten. Ved tildeling af bolig bliver der sendt brev eller mail og en sms til dig.

Hvordan bliver jeg medlem?

Du bliver medlem ved at ansøge om medlemskab på hjemmesiden - det anbefaler vi dig - KLIK HER.
Du er også  velkommen til at besøge os i vores åbningstid.

Hvordan søger jeg bolig?

På vores hjemmeside logger du dig ind med dit brugernavn og din kode. Så får du adgang til din side, og herfra kan du søge de boliger, der passer til dig.

Om at bo i Vesterport

Hvor godt er boligen istandsat?

Alle afdelinger i Vesterport er med B-ordning.
Alle boliger synes ved fraflytning og misligholdelse udbedres i de første 14 dage i ny lejers bo-periode.

Hvordan vedligeholder du boligen?

Alle boliger har en B-ordning - hvor saldoen kan være fra 0 kr. og til ca. 25.000 kr.
Beløbet kan bruges til indvendig vedligeholdelse. Se nærmere regler for hvilken vedligeholdelse saldoen dækker.

Beboerdemokratiet er et kendetegn for Vesterport. Alle afdelingerne har en valgt afdelingsbestyrelse og varetager afdelingens interesser. Der er dagsorden og referater af møderne i afdelingsbestyrelsen under afdelingerne. Du kan også engagere dig og blive valgt ind i afdelingsbestyrelsen, organisationsbestyrelsen eller repræsentantskabet.

Hvad gør jeg, når der er noget galt i min bolig?

Du skal kontakte din vicevært - viceværten kommer forbi og og sørger for at tingene igen fungerer. Hvis viceværten ikke kan udføre arbejdet, bestiller han en håndværker til at komme og foretage reparationen. Hvis du har oplyst et mobil nummer, får du en sms, når arbejdet er bestilt. Håndværkerne har 14 dage til at udføre reparationen. 

Hvad er en husorden?

Husordenen er afdelingens ordensreglement. Ved indflytning skrives der under på, at man har fået udleveret afdelingens husorden. Husordenen skal følges af beboerne i boligen, samt af de gæster som kommer på besøg. Hvis husordenen ikke overholdes kan der klages skriftligt til adminstrationen. Ved flere klager kan boligen opsiges. 

Din kommende bolig

Kan jeg se boligen før jeg siger ja eller nej?

Vi anbefaler, at du ser boligen inden du siger ja. Når du får en bolig tilbudt, skal du logge dig  på hjemmesiden. Ved  boligtilbuddet trykker du ja for at vise din interesse, eller du kan kontakte administrationen. Administrationen skriver tilbage, når du er nummer et til boligen.

 

Hvilken antenneforhold er der?


Alle boliger er tilsluttet Bredbånd Nord fibernet, og tv pakker er "Forenings Waoo".
Afdeling 10, Gårdbovænget er tilsluttet Ålbæk Antenneforening.

 

Hvad skal jeg vide, når jeg flytter ind?

Når du flytter ind i en af vores boliger, foretager vi et indflytningssyn senest 14 dage efter din overtagelse af lejemålet. Her gennemgår du lejemålet sammen med vores inspektør eller vicevært og udfylder en indflytningsrapport. Du vil få en sms dagen før indflytningssynet.
Du får en fejl- og mangelliste ved underskrivelsen af din kontrakt. Den skal du aflevere senest 14 dage efter din overtagelse af boligen (evt. ved synet).
Viceværten / inspektøren vil vurdere, hvilke fejl og mangler, der skal udbedres, og hvilke der skal noteres, så du ikke kommer til at hæfte for dem ved din fraflytning.
De væsentligste fejl og mangler vil blive udbedret hurtigst muligt.
Vi opbevarer indflytningsrapporten og fejl- og mangellisten, indtil du fraflytter din bolig. På den måde kan du være sikker på, at du ikke kommer til at hæfte for fejl og mangler, der er opstået før din overtagelse af boligen.

Aflæsning af el
Når du flytter ind i én af vores boliger, skal du kontakte Forsyningen og sige, hvilket firma du vil have din strøm fra. Der er mulighed for at afgive en fuldmagt til Vesterport, hvorved vi sørger for el fra Frederikshavn forsyning. El-målerne til boligerne er blevet udskiftet til automatiske aflæsninger. Følg forbruget på Min forsyning.
Enkelte afdelingerne har solcelleanlæg og leverer strøm til din bolig.

Aflæsning af varme
Ved indflytning sørger Vesterport for, at der bliver aflæst varmemålere, gældende fra indflytningsdatoen.
Ved udskiftning af varmemåler vil man få adgang til målerne på nettet. Man vil få et login til Metrius ved indflytning. Følgende afdelinger er på Metrius: Afdeling 1 Det gamle Vesterport, Mølleparken Provst Dreslersvej, bangsbovej, sydbyen, Afdeling 6 Engparken, Afdeling 9, Havnefronten og Grundvigshave og afdeling 17 Ingeborgvej.

Aflæsning af vand
I alle boliger i Vesterport afregnes vandforbrug inviduelt. Der indbetales a'conto hver måned, og der afregnes årligt.
Vesterport anbefaler du selv aflæser el, vand og varme månedligt.

Indboforsikring

Vi anbefaler dig at tegne en indboforsikring. Afdelingerne hvor der er tilladt husdyr skal man have en dyreforsikrng. Kontakt dit forsikringsselskab for mere information.

Kan jeg overdrage min bolig?

Du skal altid kontakte os, hvis du ønsker at overdrage din bolig. Bliver du skilt vælger du og din samlever selv, hvem der skal fortsætte lejemålet. Det betyder ikke noget hvem, der er registreret som boligtager.

I tilfælde af dødsfald fortsætter din ægtefælle eller papirløse samlever (igennem mindst to år) som lejer.

Lever I papirløst, skal du og din samlever have haft fælles husstand i minimum to år, for at overdrage boligen til hinanden.

Jeg skal flytte

Hvordan opsiger jeg min bolig?

Du udfylder og underskriver en opsigelsesblanket, som du sender til os via post eller mail. 
Vi skal altid have din opsigelse inden den 1. i måneden, og du har 3 måneders opsigelse.
Når vi har modtaget opsigelsen fremsendes en beskræftelse på opsigelsen med et tidspunkt på et fraflytningssyn.

Skal jeg opsige mit Waoo tv og Internet?
Du skal selv opsige dit TV og internet ved din udbyder ved fraflytning 

El leverandør til din bolig?

Du skal selv opsige el-leverancen til dit valgte el-firma. 

Hvordan får jeg en flytteregning?

Du får din endelige flytteopgørelse hurtigst muligt, efter du er frigjort fra lejemålet, og når vi har modtaget alle håndværkerregninger. Det kan variere, men der vil normalt gå omkring 4-6 uger efter du er frigjort. Dit tilgodehavende beløb vil blive overført til din NEM konto eller en konto, som du har oplyst ved opsigelsen.

Hvordan søger jeg en bolig

Her er lidt oplysninger om, hvordan du søger en bolig i Vesterport.

Er du medlem idag?

Er du allerede medlem, men mangler at betale opnoteringsgebyr på 100 kr. Kan du indbetale de 100 kr. 
reg. 3201 kontonummer 6720099 - du bedes venligst notere dit medlemsnummer, hvis du kender dette. 

Når vi har registeret betalingen, vil du få tilsendt en bekræftelse på opnoteringen.

På bekræftelsen får du oplyst medlemsnr., pinkode og hvilke boliger du er opskrevet til. 

Når du bor i boligen

Vi har samlet nogle praktiske informationer, som du kan få brug for, når du bor i
Vesterport. Informationerne er generelle oplysninger om alle afdelingerne.

Dagrenovation

Husholdningsaffald
Husholdningsaffald skal i poser, der tilbindes. Mange af afdelingerne omdeler affaldsposer - således at der er en ny pose dagligt.

Dagrenovation kommes i molokken eller affaldscontaineren.
Er der ikke plads, skal du kontakte viceværten. Du må ikke sætte affald ved siden af molokken / containeren.


Glas, flasker, papir/pap og  batterier.
Glas og flasker skal kommes i molokken til glas.

Batterier kommes i de gule batteritønder. En del af afdeligerne har placeret batteritønder i vaskerierne.

Papir og pap kommes i papirmolokken.

 

"Din vicevært"

Alle boliger har tilknyttet en bestemt vicevært. Vi udleverer brochuren "Din vicevært" til nye beboere. 

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for beboerkontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger, forsyn, indflytnings- og fraflytningssyn og lejemålets forbrug af B-ordning.
 
Har du driftsproblem med din bolig, så kontakt viceværten – helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45.

"Din vicevært" - se under din afdeling eller se listen med alle viceværter og adresser. Du kan evt. også vælge at skrive en mail til info@vesterport.dk, så vil vi sende en mail til rette vedkommende.

Forsikring til din bolig

Vesterports forsikringer
Vesterport har tegnet forsikring for brand, storm, udviddet rørskade samt anden bygningsbeskadigelse, hvilket også indbefatter den lovpligtige grundejeransvarsforsikring.
Forsikringen dækker groft sagt alle skader på bygninger og installationer.

Glas- og kummeforsikring
Skader på glas og sanitet, såsom vinduer, porcelænshåndvask og -toilet, har Vesterport ikke tegnet en særskilt forsikring på. Dette er et bevist valg, idet præmien for denne forsikring overstiger de udgifter, som Vesterport erfaringsmæssigt har til udskiftning af ødelagte vinduer m.v.
Uforskyldte skader på eksempelvis vinduer, porcelænshåndvask og -toilet i din bolig udbedres og betales naturligvis stadig af Vesterport - vi har blot af økonomiske årsager valgt at være selvforsikret.
Hvis du selv er skyld i skaden, f.eks ved at du taber noget i toilettet så det revner, er det dig selv der hæfter for skaden. Det kan derfor være en god ide selv at tegne en glas- og kummeforsikring, da denne vil dække selvforskyldte skader. 

Indboforsikring
Når du bor i lejebolig, bør du have en indboforsikring, da Vesterport ikke dækker tøj, møbler og andet indbo ved brand, vandskade og indbrud. 
Selv om du som beboer, gør alt for at undgå brand, kan du ikke være sikker på, at din nabo er ligeså forsigtig med stearinlys, frituregryden o.s.v.
Hvis der opstår en brand hos din nabo, kan røg, sod og vand fra brandslukning trække ind i din bolig og ødelægge dine ting. Erstatningen af disse ting dækkes af indboforsikringen.
Hvis skaderne i din bolig er meget alvorlige, kan der opstå behov for genhusning af dig og din familie. Genhusning, opmagasinering eller flytning dækkes af en indboforsikring.

Husk: Indbrud skal meldes til politiet og til forsikringsselskabet.

En indboforsikring dækker alle personer i din husstand, som er tilmeldt Folkeregisteret på adressen. Den dækker ofte også udeboende børn, hvis de er under 21 år og bor alene.

Hund
En hund skal være forsikret (lovpligtig hundeforsikring). Gyldig kvittering på hundeforsikring skal
forevises på forlangende af Vesterport.

Fællesvaskeri

I mange af Vesterports ejendomme er der tilknyttet et fællesvaskeri.

Der er forskellige ordensreglementer i vaskerierne. Ordensregler er opslået i vaskerierne.

Ved indflytning er der udleveret en brik eller et vaskerkort.

Forbruget opkræves i huslejen. I de fleste vaskerier er der mulighed for at reservere tørre- og vaskerimaskiner på nettet.
Der vil være en vejledning i din afdeling.

Haver

Til de fleste af vores række-, parcelhuse, og nogle af vores stuelejligheder, er der have til. Haverne er selvfølgelig i mange forskellige størrelser, og det er derfor også forskelligt, hvor meget arbejde der kræves for at passe dem.

Når du underskriver kontrakten på leje af en bolig med have, skriver du samtidig under på, at du har vedligeholdelsespligten af haven.

Det er dig, der bestemmer, hvordan haven skal indrettes, men haven skal passes og vedligeholdes, uanset hvordan du vælger at anlægge din have.
Råderetsregler gælder for din have - se råderetsregler.

Ukrudt skal regelmæssigt fjernes, så det ikke danner frø/og andet til géne for naboerne.
Græsset skal slås jævnligt.

Du må gerne anlægge f.eks. en fliseterrasse. Det er altid en god idé at tage en snak med din vicevært eller inspektør, når du har planer om store ændringer i haven.

Ifølge lejeloven må planter, fliser m.v. ikke fjernes ved fraflytning. 

Påbudte højder af hække må ikke ændres af hensyn til helheden.

Husdyr

Der er i hver afdeling besluttet, om beboerne må holde almindelige husdyr (kæledyr). Hvis husdyr er tilladt, må disse ikke være til géne for ejendommen eller beboerne.

Hvis der på afdelingsmødet i en afdeling bliver besluttet, at man ikke ønsker husdyrhold tilladt mere, gælder følgende regel altid:

Husdyr (kæledyr), der er anskaffet i henhold til en tilladelse, kan ikke kræves fjernet, selv om tilladelsen tilbagekaldes, så længe pågældende husdyr er i live og ikke er til géne.

Førerhunde til blinde kan anskaffes uden tilladelse. Lejeren skal orientere Vesterport herom.

I de enkelte husordener er der nævnt, hvorvidt det er tilladt at have husdyr i afdelingen.

Klage

Hvis du oplever, at naboen opfører sig uansvarligt, eller at boligselskabet har begået en fejl, vil vi i første omgang opfordre til, at du selv tager en snak med den eller de personer, som er ansvarlige for det, du er utilfreds med. De fleste problemer kan løses ved, at I tager en snak sammen og aftaler, hvordan I gør forholdene bedre for begge parter.

Hvis jeres snak ikke hjælper, skal du henvende dig til os skriftligt.

Klage over en anden beboer, skal være skriftlig, da den om nødvendigt, skal kunne fremlægges i boligretten og/eller beboerklagenævnet.
Klagen skal være underskrevet. 

Vi anbefaler, at klagen indeholder en præcis beskrivelse, af den eller de episoder, som du mener har ført til brud på husordenen. Derudover skal der klart fremgå dato, tidspunkt og sted for denne adfærd.

Skal klagen have juridisk virkning, skal klagen underskrives af flere personer, som har oplevet eller været vidne til episoden.
Efter at administrationen har modtaget din skriftlige klage, sender vi et brev til den vedkommende beboer.

Hjælper de fremsendte klager ikke, vil Vesterport videregive sagen enten til Beboerklagenævnet eller til advokat.

Klagen vil blive fortroligt behandlet fra administrationens side, men hvis sagen ender i boligretten eller beboerklagenævnet, har den der klages over, ret til at få aktindsigt i hele sagen hos nævnet eller retten.

Hvis der er andet omkring din bolig eller afdeling, som du er utilfreds med, kan du altid henvende dig til din vicevært eller til administrationen.

Hvis du er utilfreds med Vesterports afgørelse i en sag, har du selv mulighed for at klage til Beboerklagenævnet ved Frederikshavn Kommune

Kælderrum

I mange af vores etageejendomme følger der et kælderrum med lejemålet. Kælderrummene er af forskellig størrelse og derfor er deres anvendelighed også forskellig. Du skal selv vedligeholde kælderrummet.
Mange kælderrum er kun aflåste med en hængelås. Anbring derfor ikke værdigenstande i dit kælderrum. Det er din indboforsikring, der skal dække evt. tyveri fra dit kælderrum. Undersøg evt. ved dit forsikringsselskab om du er dækket.

Kælderrummet er kun til opbevaring af diverse effekter. Der må ikke indrettes beboelse i rummet.

Ønsker du at opsætte fryser eller ekstra køleskab eller i det hele taget bruge strøm til andet end belysning i dit kælderrum, skal du kontakte din vicevært.
Der skal de fleste steder betales et månedligt beløb, hvis du har tilsluttede hvidevarer eller lign. i dit kælderrum.

Musik og Støj

Du skal behandle dine naboer, som du gerne selv vil behandles.

Vis hensyn til naboerne når du bruger fjernsyn, musikanlæg, musik instrumenter o.lignende. 

Fest
Hvis du får lyst til at holde en fest i din lejlighed, er det en god idé, at du informerer naboerne om det. Det kan gøres meget nemt med en seddel i opgangen eller alternativt at smide en seddel i deres postkasser. Naboerne er på den måde varslet og kan eventuelt tage deres forholdsregler, og du kan uden problemer se din nabo i øjnene dagen efter.

Støjende maskiner
Hvis du påtænker at skulle bore et hul i væggen eller støvsuge din lejlighed, så gør det så vidt muligt i dagtimerne. Tag hensyn til de andre beboere og sørg for ikke at bruge boremaskine eller andre støjende maskiner på søn- og helligdage - og ikke efter kl. 20.00 på hverdage.

Støj i hverdagen
Vi får mange henvendelser, fordi der især i etageejendomme, kan være problemer med støj fra f.eks. over- eller underboen. Henvendelserne går ofte på barnegråd, smækken med døre, højlydt tale, larmende trin over gulvet og meget andet.

Vi forstår godt, at hvis man hører på disse lyde i mange timer om dagen, får man på et tidspunkt nok. Men vi opfordrer alligevel vores beboere, til at være lidt overbærende. Tag en snak med den der bor i den pågældende lejlighed. Der kan måske findes en løsning uden at skulle klage til boligforeningen. Måske kan overboen lægge et tæppe på gulvet eller undgå hårde sko indendørs. 
 

Klag kun over din nabo, hvis det virkeligt er nødvendigt!

Nøgler

Til Vesterport's boliger er de udlevererede nøgler de eneste nøgler til boligen.

Derfor skal man rette henvendelse til en låsesmed, hvis man låser sig ude af boligen eller taber sine nøgler. Dette er selvfølgelig for egen regning.

I mange tilfælde vil det derfor være en god idé at få opbevaret en nøgle hos f.eks. en nabo eller noget familie.

Du skal passe godt på dine nøgler. Taber du dine nøgler og er usikker på om de er landet i forkerte hænder, kan du være nødt til at få omkodet låsen. 

Har du brug for en eller flere ekstranøgler, kan du bestille dem, ved at kontakte din vicevært.

Parkering

Det er forskelligt, hvor gode parkeringsforhold der er i Vesterports afdelinger.

Du kan læse mere om parkeringsmulighederne i netop din afdeling

Parkeringspladser er indrettet til personbiler og varebiler, der tilhører beboerne. Pladserne må ikke bruges til at parkere lastvogne, trailere, campingvogne og lignende.

Enkelte afdelinger har bestemte pladser til campingvogne og trailer - se i din afdelings husorden. 

Køretøjer parkeret til ulempe for andre eller uretmæssigt parkerede køretøjer, herunder køretøjer uden nummerplader, vil vi kontakte politiet for at få fjernet.

For al parkering gælder, at du skal parkere inden for de afmærkede båse, og at indkørselsvejene skal være frie af hensyn til udrykningskøretøjer. Husk at færdselsreglerne gælder på veje og parkeringspladser i vores boligområder.

Cykler og knallerter må ikke henstilles i opgange og indgangspartier, men skal anbringes i cykelrummene og udendørs cykelstativer.

Storskrald

Storskrald er typisk møbler, jern og metal, flamingo og plast, tæpper, tøj og sko samt småt elektronikaffald.
Storskrald skal bortskaffes på genbrugspladserne.

AVØ kan, i nogle tilfælde bestilles til at afhente storskrald.

Storskraldsordningen omfatter fx møbler, inventar og andre større genstande, som du ikke selv har mulighed for at aflevere på genbrugspladsen. Storskraldsordningen omfatter ikke haveaffald, bygningsaffald eller store mængder affald. - ring til 5163 2992. Hvis du bor i Ålbæk ring til nr. 9847 9441.

Find din nærmeste genbrugsplads.

TV-pakker

Alle Vesterport's afdeligerne er koblet på Forenings WAOO pånær afdelingen i Ålbæk.

 

Alle valg af tv-pakker og internet opkræves af Eniige.

Du har mulighed for at vælge fiberinternet m.v. ved Eniig

Alle henvendelser vedr. spørgsmål til pakker, ændringer, fejlmeldinger, klager m.v., skal rettes direkte til kundetjenesten i Eniig, tlf. 7015 0060.
Der kan opstå driftsforstyrelser se evt her

Se kanaloversigt - forenings WAOO

Indstilling af tv
Manuelt indtastes følgende:

Netværks ID = 100 
Startfrekvens = 234 MHz eller 234000 KHz
Modulation = QAM 256
Symbolrate = 6875

Guide til kanalsøgning

Trappeopgange

Indgangspartiet og trappeopgangen er dit "visitkort" til din bolig.

Det er derfor vigtigt at disse præsenterer sig fra deres pæne side.

Rengøring
I etageejendommene i afdeling 1,4, 7 og 17 er trappevasken en del af huslejen. Trappevask foretages i vintermånederne hver uge og hver 14. dag i sommerperioden.
Det er Vesterport's egen rengøringsafdeling som udfører trappevasken.

Fælles forpligtigelse
Når du færdes eller opholder dig i indgangspartier eller trappeopgange er det vigtigt, at du tager hensyn til de øvrige beboere. Det gælder også i forbindelse med rengøring og vedligeholdelse af de fælles arealer. Det er en fælles opgave, at trappeopgange og indgangspartier er holdt pæne og i ren stand.

Brandfare
Der må ikke ligge reklamer, aviser og andre letantændelige ting i opgangen p.g.a. brandfaren.

Når du flytter ind

Når du har underskrevet kontrakten og har betalt indskud og første måneds husleje, melder der sig ofte mange spørgsmål om de praktiske ting i forbindelse med din indflytning. 

Administrationen er behjælpelig med mange af de spørgsmål, som du har.

TV Pakker

Når du flytter ind, skal du tage stilling til hvilken TV pakke du ønsker.

 

Alle pakke valg betales direkte til leverandør. (Eniige)
 

Du har mulighed for at vælge fiber internet m.v. fra Eniig

Alle henvendelser vedr. spørgsmål til pakker, ændringer, fejlmeldinger, klager m.v., skal rettes direkte til kundetjenesten i Eniige tlf 70 15 00 60.
Der kan opstå driftsforstyrrelser se evt her

Se kanaloversigt - forenings Waoo

Indstilling af tv
Manuelt indtastes følgende:

Netværks ID = 100 
Startfrekvens = 234 MHz eller 234000 KHz
Modulation = QAM 256
Symbolrate = 6875

Boligstøtte

Du kan søge boligstøtte ved Udbetaling Danmark, når du bor til leje i en bolig.


Du skal udfylde et ansøgningsskema digitalt på www.borger.dk/boligstoette
 
Hvor meget du kan få i boligstøtte afhænger af:
-       Indkomst og formue
-       Huslejens størrelse
-       Lejlighedens størrelse
-       Antal børn
 
Du får kun boligstøtte, hvis du ansøger om det og først fra det tidspunkt, du søger.

Boligselskabernes Landsforening har lavet en brochure omkring reglerne for boligsikring / boligydelse - du kan se brochuren her.

Du kan også læse mere om reglerne for boligsikring / boligydelse på borger.dk.

El-, vand og varme

Aflæsning af el
Når du flytter ind, skal du vælge, hvilken el-leverandør der skal levere strøm. Du skal aflæse din elmåler og kontakte din el- leverandør.
 
Aflæsning af varme
Ved indflytning sørger Vesterport for,  at der bliver aflæst varmemålere, gældende fra indflytningsdatoen. I afdeling 1 er varmemålerne fjernaflæst.
 
Aflæsning af vand
I alle lejligheder i Vesterport afregnes vandforbruget individuelt. Prisen pr. enhed udgør ca. 60 kr. pr. enhed. Vesterport anbefaler du selv aflæser el, vand og varme månedligt. 

I afdeling 55 afregnes varme og vand direkte med Forsyningen.

Indflytningssyn

Når du flytter ind i Vesterport, foretager vi et indflytningssyn ca. 14 dage efter din overtagelse af boligen.
 
Ved underskrivning af lejekontrakt aftales indflytningssyn og du får udleveret fejl- og mangelliste.

Til selve synet gennemgår du lejemålet sammen med vores inspektør eller vicevært og udfylder samtidigt en indflytningsrapport.
 
Der vurderes hvilke fejl og mangler, der skal udbedres, og hvilke der skal noteres, så du ikke kommer til at hæfte for dem, når du flytter. Udfyld fejl og mangelliste her.

De væsentlige fejl og mangler bliver selvfølgelig udbedret hurtigst muligt.
 
Vi opbevarer indflytningsrapporten og fejl- og mangellisten, indtil du fraflytter din bolig. På den måde kan du være sikker på, at du ikke kommer til at hæfte for fejl og mangler, der er opstået, før du overtog boligen.

Genparten af indflytningsrapporten, skal du selv beholde.

Indskudslån

Når du flytter i almen bolig, skal du betale et indskud.

Har du svært ved at betale indskuddet, har du mulighed for at søge om lån til indskud gennem kommunen. BL har en brochurer om lån til indskud

Inden udlevering af nøgler skal indskuddet være betalt.

Nøgleudlevering

Når du flytter ind, får du udleveret nøgler til din bolig. Du overtager boligen på indflytningsdatoen kl. 12.

Nøglerne udleveres af din vicevært. Viceværten vil også vise dig dit depotrum, fællesvaskerier mv.

Når du flytter ind, får du udleveret 3 nøgler til boligen. Hvis har brug for flere, kan de bestilles hos din vicevært.

Du skal passe godt på dine nøgler, da du har fået udleveret alle nøgler til boligen. 

I mange tilfælde, vil det være en god idé, at få opbevaret en nøgle hos f.eks. en nabo eller noget familie.

Ved alle fraflytninger udskiftes cylinder og nøgler til boligen.

Når du flytter fra din bolig

Når du siger din bolig op, er der flere ting du skal være opmærksom på.

Vi har samlet de vigtigste ting her.

Du kan også læse mere om fraflytning i pjecen fra Boligselskabernes Landsforening ”Ind- og fraflytning

Blanketter

Indmeldelses/venteliste  (mangler et link til vores hjemmeside)

  • 51,38 KB
    Opsigelsesblanket.pdf
  • 281,46 KB
    Vedjledning om opsigelse samt opsigelsesblanket.pdf

B-ordning

  • 57,37 KB
    Udbetalingsbilag med nemkonto.pdf

Nyttige links

Borger.dk Her er der mulighed for flyttemeddelse og boligstøtte søgning.

Flytning til Frederikshavn Kommune.  På siden kan man læse om flytning og hvis du ikke kan melde flytning digitalt.

Flytning til Postnord. Opbevaring af post er ikke længere muligt, men du kan fortsat bruge ePosthuset, hvis du vil melde flytning. 

Frederikshavn Forsyning Affald, el mv.

Betalingsservice Læs om oprettelse af automatiske bealinger, download af app mv

 

Cookies

Cookies
Ved at benytte Vesterports hjemmeside, accepterer du, at vi bruger cookies.
 
Hvad er en cookie? 
En cookie er en lille datafil, som gemmes på din computer for at holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. Det er vigtigt at understrege, at en cookie ikke er et program og ikke indeholder virus.
 
Hjemmesidens brug af cookies:
For at vores hjemmeside fungerer, er det nødvendigt med cookies. Cookies er vores redskab til løbende at optimere og målrette hjemmesiden til dine behov. Vesterports cookies indeholder informationer om dine tidligere besøg på vores hjemmeside og, hvis du er medlem, om du er logget ind som medlem.
 
Herunder er en oversigt over hjemmesidens brug af cookies:
 
Nødvendige cookies:
Cookies til analyseformål indsamler på overordnet niveau information om din vej gennem vesterport.dk. De analytiske cookies på vesterport.dk er lavet specifikt til at virke på vores site, og hjælper os med at gøre din brugeroplevelse på vesterport.dk endnu bedre. Vi bruger Google Analytics til at indsamle data fra de forskellige steder på vesterport.dk.
 
Præference cookies:
Disse cookies bruges til at sikre den optimale brugeroplevelse på hjemmesiden. Det er for eksempel valgte præferencer såsom valg, som gør navigation enklere. Vi bruger Drupal (Vesterports CMS system). Det er KUN VESTERPORT der har adgang til disse data.
 
Afvisning af cookies:
Du kan altid afvise FDAs cookies på din computer ved at ændre i din browsers indstillinger. Indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Vær dog opmærksom på, at hvis du afviser cookies, kan der være funktioner du ikke kan bruge, da de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.
 
Sletning af cookies:
Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende slettes nemt. Du skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link. Ved brug af flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.
 
Kontakt os, hvis du er i tvivl om noget:
Hvis du har spørgsmål i forbindelse med dit besøg på vesterport.dk, er du velkommen til at kontakte os.

Du kan læse mere om EU cookie lovgivningen ved erhvervsstyrelsen