Afdelinger vesterport.dk

Kontoret er åbent

Vi har åbent i administrationen

Mandag 9:00 til 17:00

Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00

Fredag 9:00 til 12:00

Der er altid tid til en snak

Abildgårdsvej 35 - 9900  Frederikshavn

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk

 

 

Din vicevært

Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45. 

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.

Ingeborgvej/Mejerivej

Information

Ingeborgvej
Afdelingen består af 144 ældreboliger som visiteres af Frederikshavn kommune. En lille del er opført i 1950'erne. 120 lejligheder på cirka 70 m2 kom til i 2005.

Husene er i tre plan med otte lejligheder på hver etage. Lejlighederne ligger omkring et centralt fællesrum, der er husets hjerte. Fællesrummet har meget højt til loftet og giver hermed en fornemmelse af, at alle lejligheder hører sammen. Det er her, alle husets mange aktiviteter foregår. Rummene er dekoreret med motiver fra Frederikshavn, og der er nogle helt særlige opholdssteder, hvor man kan følge og føle sig som en del af livet i byen.

I lejlighederne er der et lille tekøkken, et rummeligt badeværelse, og der er udgang til altan eller terrasse fra alle lejligheder. Husene er forbundet med en lys glasgang, så man kan gå tørskoet hen til områdets centerbygning.


Ravnshøj
På Mejerivej, der ligger 7 km vest for Frederikshavn, ligger 15 ældreboliger, der er opført i 2011. Rækkehusene har solceller og egen terrasse. Boligerne visiteres af Frederikshavn Kommune.
 

Afdelingsbestyrelsen

Afdelingsbestyrelsen er startet fra 2018.

Billede Beskrivelse Navn Adresse Telefon Email
Billede ikke fundet
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Henny Jensen
Ingeborgvej 7, 2.h.
Billede ikke fundet
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Grethe Stenbakken
Ingeborgvej 9, 1.v.
Billede ikke fundet
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Kirsten Quist Svendsen
Ingeborgvej 8, 1. nr. 1

Afdelingsbestyrelsesmøder

  • 9,82 KB
    120824 - Referat 24. august 2012.pdf
  • 124,61 KB
    130823 - Referat 23. august 2013.pdf
  • 105,31 KB
    131122 - Referat 22. november 2013.pdf
  • 96,34 KB
    140314 - Referat 14. marts 2014.pdf
  • 98,83 KB
    140606 - Referat 6. juni 2014.pdf
  • 85,43 KB
    161121 - Referat 21. november 2016.pdf
  • 62,86 KB
    170206 - Referat 6. februar 2017.pdf
  • 14,06 KB
    181016 - Indkaldelse 16. oktober 2018.pdf
  • 27,87 KB
    181016 - Referat 16. oktober 2018.pdf

Afdelingsmøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport´s administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport´s administration.

I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.

  • 8,00 KB
    Arkiv
  • 32,30 KB
    2014 - Indkaldelse.pdf
  • 245,16 KB
    2014 -Forslag.pdf
  • 90,36 KB
    2014 -Referat.pdf
  • 275,10 KB
    2015 - Forslag.pdf
  • 33,85 KB
    2015 - Indkaldelse.pdf
  • 109,64 KB
    2015 - Referat.pdf
  • 234,80 KB
    2016 - Forslag.pdf
  • 32,39 KB
    2016 - Indkaldelse.pdf
  • 89,11 KB
    2016 - Referat.pdf
  • 229,73 KB
    2017 - Forslag.pdf
  • 30,56 KB
    2017 - Indkaldelse.pdf
  • 89,86 KB
    2017 - Referat.pdf
  • 192,62 KB
    2018 - Forslag.pdf
  • 23,65 KB
    2018 - Indkaldelse.pdf
  • 92,11 KB
    2018 - Referat.pdf

Din Vicevært

Lokalinspektør
Per Myrup Ritter
Vicevært
Lars Jørgensen
Ingeborgvej
Vicevært
Sune Hartmann Knudsen
Strandby og Elling
Gårdbovænget
Ravnshøj Mejerivej
Vicevært
Allan Svendsen
Ankerpladsen
Havnefronten
Grundtvigs Have
Strandgården
Ravnshøj Mejerivej

Døgnvagtordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært) 

DØGNVAGT ORDNING


Der er døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten, og alle vagter er en del af den faste bemanding i afdelingerne.

Energimærkning

Her kan du se, hvordan din bolig og de andre boliger i afdelingen er blevet energimærket. 

Energimærkning viser, hvor meget energi ejendommen bruger, ud fra:

  • Samlet vurdering af ejendommens tilstand på en skala fra A til G, hvor er A er delt op i A2020, A2015 og A2010
  • Forslag til energiforbedringer, der kan betale sig. 


Hvis du har lyst til at læse mere om energimærkning, kan du prøve dette link, som er specifikt til energimærkning af boliger  www.sparenergi.dk

For yderligere oplysninger omkring energioptimering henvises til forsyningen.dk

No configuration for [ktp:ifs].

Gæsteværelse

Afdelingen har 3 gæsteværelser, 2 på Ingeborgvej og 1 i Ravnshøj på Mejerivej.
Gæsteværelserne kan kun lejes af afdelingens beboere.

 

Ingeborgvej 5

Ingeborgvej 5 - 2 Gæsteværelse. 

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag75
Leje pr. weekend150

  • 21,46 KB
    Inventarliste gæsteværelse Ingeborgvej.pdf

Mejerivej

Mejerivej, Ravnshøj -1 Gæsteværelse.

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag150

  • 21,79 KB
    Inventarliste gæsteværelse Ranvshøj.pdf

Husdyr

Det er tilladt at holde 1 husdyr – 1 hund eller kat – i boligen.

Boligtageren har ansvaret for, at husdyret ikke generer de øvrige beboere og skal sørge for, at dyret føres i bånd på boligforeningens område og rengør efter dyrene, hvis der sker

”uheld”.

Husorden

  • 145,30 KB
    Husorden.pdf

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

Langtidsbudget

På afdelingsmøde i september 2017 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.

Speciel for det kommende år:

Årlig service- og lovpligtigeeftersyn af elevatorer

Maling af vægbeklædning i fællesrum 

Årlig kontrol af Guldmann lifte

Årlig kontrol og service på ABA (brandautomatisk Anlæg)

Beplantning.

 

 

Galleri Langtidsbudget

Råderetten

I dag har alle beboer råderet over deres lejlighed - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.

Der skal søges tilladelse hos Boligforeningen. Spør din lokalinsktør hvis du er i tvivl.

 

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.

  • 30,24 KB
    Ansøgning om råderet.pdf

Solceller

I afdelingen er der solceller i Ravnshøj.

El-produktionen fragår forbruget ved de enkelte beboer. 

Giver en mindre årlig el regning for beboerne.

 

Se el produktionen her

Vedligeholdelsesreglement

I alle afdelingens boliger er der A-ordning - vedligeholdelsesreglement er gældende pr. 1. januar 2019. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

  • 203,02 KB
    Vedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
  • 79,24 KB
    Vedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf

Galleri Ingeborgvej

Galleri Ravnshøj Mejerivej