Afdelinger vesterport.dk

Kontoret har åbent

 

Mandag 9:00 til 17:00

Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00

Fredag 9:00 til 12:00

Der er altid tid til en snak

Abildgårdsvej 35 - 9900  Frederikshavn

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk

 

 

Din vicevært

Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45. 

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.

Strandby / Elling

Information

I naturskønne omgivelser henholdsvis syv og fem kilometer nord for Frederikshavn ligger Strandby og Elling. 

Strandby ligger lige ned til vandet, hvilket giver rigtigt gode muligheder for ro og fordybelse - og flere af boligerne ligger endda med dejlig udsigt over vandet.

Begge steder har gode trafikforbindelser med tog, bus, cykel og bil til både Skagen og Frederikshavn.

Strandby
Ankerpladsen:
Ligger tæt ved byen, havnen, skole og stranden. Det er et-plans huse i idyllisk landsbystil, og området har legeplads og fælleshus.

Havnefronten:
Langt størstedelen af boligerne ligger langs havnen med udsigt over havet og med Brugsen som nærmeste nabo.

Strandgården:
Består af 40 plejeboliger, som visiteres af Frederikshavn Kommune. Der er knyttet et aktivitetscenter til boligerne, der giver et væld af mulighederne for en aktiv hverdag.

Elling
Grundtvigs Have:
Alle bebyggelsens 15 boliger har egen terrasse. Der er en stor fælles have med flisearealer og hyggekroge samt to fælleshuse. Alle boliger er handicapvenlige med god plads.

Afdelingsbestyrelsen

Afdelingsbestyrelsesformand
John Andersen
Havnefronten 44
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Kenny E. Aaen
Stokken 9
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Nanny Rosenkilde
Havnefronten 24
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Gerda Nielsen
Stokken 5
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Henrik Nielsen
Havnefronten 16

Afdelingsbestyrelsesmøde

  • 64,00 KB
    2021-2022
  • 112,00 KB
    tidligere år
  • 641,23 KB
    20903 - Indkaldelse 3. september 2024.pdf
  • 153,39 KB
    230103 - Indkaldelse 3. januar 2023.pdf
  • 155,04 KB
    230103 - Referat 3. januar 2023.pdf
  • 154,85 KB
    230207 - Indkadelse 7. februar 2023.pdf
  • 161,10 KB
    230207 - Referat 7. februar 2023.pdf
  • 155,77 KB
    230307 - Indkaldelse 7. marts 2023.pdf
  • 542,14 KB
    230404 - Indkaldelse 4. april 2023.pdf
  • 157,70 KB
    230404 - Referat 4. april 2023.pdf
  • 155,88 KB
    230502 - Indkaldelse 2. maj 2023.pdf
  • 152,83 KB
    230502 - Referat 2. maj 2023.pdf
  • 153,51 KB
    230606 - Indkaldelse 6. juni 2023.pdf
  • 158,63 KB
    230606 - Referat 6. juni 2023.pdf
  • 822,33 KB
    230801 - Indkaldelse 1. august 2023.pdf
  • 387,92 KB
    230801 - Ny dato for møde - 2. august 2023.pdf
  • 161,89 KB
    230801 - Referat 2. august 2023.pdf
  • 823,73 KB
    230905 - Indkaldelse 5. september 2023.pdf
  • 823,76 KB
    230905 - Referat 5. september 2023.pdf
  • 643,24 KB
    231003 - Indkaldelse 3. oktober 2023.pdf
  • 840,41 KB
    231003 - Referat 3. oktober 2023.pdf
  • 640,82 KB
    231107 - Indkaldelse 7. november 2023.pdf
  • 647,00 KB
    231107 - Referat 7. november 2023.pdf
  • 642,52 KB
    231205 - Indkaldelse 5. december 2023.pdf
  • 637,44 KB
    231205 - Referat 5. december 2023.pdf
  • 639,46 KB
    240102 - Indkaldelse 2. januar 2024.pdf
  • 811,45 KB
    240102 - Referat 2. januar 2024.pdf
  • 640,71 KB
    240205 - Indkaldelse 5. februar 2024.pdf
  • 138,32 KB
    240205 - Referat 5. februar 2024.pdf
  • 643,73 KB
    240305 - Indkaldelse 5. marts 2024.pdf
  • 812,46 KB
    240305 - Referat 5. marts 2024.pdf
  • 646,58 KB
    240402 - Indkaldelse 2. april 2024.pdf
  • 147,25 KB
    240402 - Referat 2. april 2024.pdf
  • 641,89 KB
    240507 - Indkaldelse 7. maj 2024.pdf
  • 145,66 KB
    240507 - Referat 7. maj 2024.pdf
  • 641,94 KB
    240604 - Indkaldelse 4. juni 2024.pdf
  • 261,17 KB
    240604 - Referat 4. juni 2024.pdf
  • 819,59 KB
    240806 - Indkaldelse 6. august 2024.pdf
  • 271,50 KB
    240806 - Referat 3. september 2024.pdf
  • 172,49 KB
    240806 - Referat 6. august 2024.pdf
  • 151,83 KB
    241001 - Indkaldelse 1. oktober 2024.pdf
  • 172,19 KB
    241001 - Referat 1. oktober 2024.pdf
  • 641,92 KB
    241105 - Indkaldelse 5. november 2024.pdf
  • 898,92 KB
    241105 - Referat 5. november 2024.pdf

Afdelingsmøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport's administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport's administration.

I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.

  • 28,00 KB
    Arkiv
  • 479,70 KB
    2021 - Forslag.pdf
  • 36,08 KB
    2021 - Indkaldelse.pdf
  • 143,47 KB
    2021 - Referat.pdf
  • 482,07 KB
    2022 - Forslag.pdf
  • 82,72 KB
    2022 - Indkaldelse ekstraordinært afdelingsmøde.pdf
  • 37,71 KB
    2022 - Indkaldelse.pdf
  • 44,09 KB
    2022 - Referat ekstraordinært afdelingsmøde.pdf
  • 117,63 KB
    2022 - Referat.pdf
  • 165,55 KB
    2023 - Forslag.pdf
  • 37,63 KB
    2023 - Indkaldelse.pdf
  • 138,34 KB
    2023 - Referat.pdf
  • 233,19 KB
    2024 - Forslag.pdf
  • 37,41 KB
    2024 - Indkaldelse.pdf
  • 143,07 KB
    2024 - Referat.pdf

Beboerklubber

Arrangementer
 

Torsdagscafé afholdes hver torsdag kl. 14 - 16.30 i Tårnet på Havnefronten.


Afdelingen afholder hvert år en efterårsfest og i december måned et julebanko, hvor alle er meget velkomne til at deltage.

Klubber

Bankoklubben
afholder bankospil mandag i lige uger, kl. 19 i gildesalen på Havnefronten.

Torsdagklub afholdes hver torsdag kl. 14-15 i gildesalen på Ankerpladsen.

Nogle klubber mødes kun i vinterhalvåret - følg med i Beboerbladet.
 
Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte afdelingsbesyrelsen.

Brandbrochure

I brochuren finder du 5 råd mod brandalarm. Lavet til Strandgården.

  • 327,42 KB
    Brandbrochure Strandgården.pdf

Brugervejledning

  • 215,93 KB
    Brugervejledning afd 9 - 0218.pdf

Din Vicevært

Gruppeleder
Allan Svendsen
Ankerpladsen og Havnefronten
Grundtvigs Have og Strandgården
Gårdbovænget
Fladstrandsparken
Vicevært
Sune Hartmann Knudsen
Strandby og Elling
Gårdbovænget

Døgnvagtordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært)

DØGNVAGT ORDNING
Der er døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten, og alle vagter er en del af den faste bemanding i afdelingerne.

Energimærkning

Her kan du se, hvordan din bolig og de andre boliger i afdelingen er blevet energimærket. Energimærkning viser, hvor meget energi ejendommen bruger, ud fra: Samlet vurdering af ejendommens tilstand på en skala fra A til G, hvor er A er delt op i A2020, A2015 og A2010 Forslag til energiforbedringer, der kan betale sig. Hvis du har lyst til at læse mere om energimærkning, kan du prøve dette link, som er specifikt til energimærkning af boliger www.sparenergi.dk

No configuration for [ktp:ifs].

For yderligere oplysninger omkring energioptimering henvises til forsyningen.dk

Gildesale

Afdeling har 4 gildesalen og udlejning sker ved henvendelse til Vesterport's administration. 

Havnefronten Søndervej 38

Der er plads til 140 personer.

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn2.0002.0004.000
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer5005001000
Hverdagsleje 12-24 timer100010002000

 

Galleri Havnefronten

Havnefronten Tårnet

Der er plads til 25 personer.

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn7507501,500
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer187,50187,50375
Hverdagsleje 12-24 timer375375750

 

Havnefronten + Tårnet

 

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn2.2502.2504.500
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer562,50562,501.125
Hverdagsleje 12-24 timer1.1251.1252.250

 

 

Ankerpladsen Stokken 12

Der er plads til 40 personer.

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn1.2001.2002.400
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer300300600
Hverdagsleje 12-24 timer6006001.200
    

 

Galleri Ankerpladsen

Grundtvigs Have

 Grundtvigs Have 1-3

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn1.0001.0002.000
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer250250500
Hverdagsleje 12-24 timer5005001.000

 

Galleri Grundtvigs Have

Gæsteværelser

Hvis du ønsker at leje et gæsteværelse, skal du kontrakte Vesterport's administration på tlf.: 98 42 61 11

Havnefronten

Havnefronten 26. 1 gæsteværelse m/bad (Strandby)

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag200
Leje pr. weekend. Fredag til mandag500

 

Grundtvigshave

 Grundvigshave 3. 1 gæsteværelse m/bad (Elling)

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag150
Leje pr. weekend. Fredag til mandag350
  

 

Husdyr

Det er tilladt at holde et husdyr – 1 hund eller 1 kat i boligen. Boligtageren har ansvaret for at husdyret ikke generer de øvrige beboere og skal sørge for, at hunden føres i bånd på Vesterport's område og rengør, hvis der sker ”uheld”.

Husorden og muligheder

  • 194,74 KB
    Husorden.pdf

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

Langtidsbudget

På afdelingsmøde i september 2019 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.

Speciel for det kommende år:

Reparation af facader på Havnefronten og Ankerpladsen.

Maling af Ankerpladsen.

Udskiftning af varmtvandsbeholder.

Udskiftning af komfur og emhætter.

Maling af plankeværk.

Tagbelægning afrenses.

 

Galleri Langtidsbudget

Råderetten

I dag har alle lejere råderet over deres lejlighed - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin almene bolig.

Der skal søges tilladelse hos Vesterport's adminisration. Spørg din lokalinspektør hvis du er i tvivl.

 

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.

  • 30,24 KB
    Ansøgning om råderet.pdf

Varmemåler på nettet

Havnefrontet har indgået en aftale med varmemåler firmaet Palle Mørch, om at de nye varmemålere har daglig overførsel af forbrug til internettet.

Du kan følge dit forbrug, sammenligne forbruget med sidste år, sammenligne forbruget med andre lejeligheder.

Du har modtaget et brugernavn og kode. Hvis ikke kontakt venligst Vesterport's administration info@vesterport.dk

Se dit varmeforbrug på Metrius 

Vedligeholdelsesreglement

På Ankerpladsen, Havnefronten og Grundtvigs Have er der B-ordning - vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 15. april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

På Strandgården er der A-ordning - vedligeholdelsesreglement er gældende pr. 1. januar 2019. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

  • 203,02 KB
    Vedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
  • 79,24 KB
    Vedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf

 

Vaskeri

På Havnefronten er der et fællesvaskeri.

I vaskeriet er der 2 vaskemaskiner, tørretumbler og en strygerulle (ca. 1 meter bred).
Vaskeriet ligger i en selvstændig bygning, og man bruger ens nøgle til at komme ind.

Beboerne har modtaget en vaskebrik til brug i vaskeriet, og forbruget vil blive opkrævet over huslejen.

Hvis vaskebrikken er bortkommet, skal du kontakte Vesterport's administration på tlf.: 98 42 61 11, hvorefter vi spærrer brikken og laver en ny til dig. Den koster 70 kr. som opkræves sammen med huslejen.

Galleri