Afdelinger vesterport.dk

Kontoret er åbent

Vi har åbent i administrationen

Mandag 9:00 til 17:00

Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00

Fredag 9:00 til 12:00

Der er altid tid til en snak

Abildgårdsvej 35 - 9900  Frederikshavn

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk

 

 

Din vicevært

Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45. 

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.

Strandby / Elling

Information

I naturskønne omgivelser henholdsvis syv og fem kilometer nord for Frederikshavn ligger Strandby og Elling. 

Strandby ligger lige ned til vandet, hvilket giver rigtigt gode muligheder for ro og fordybelse - og flere af boligerne ligger endda med dejlig udsigt over vandet.

Begge steder har gode trafikforbindelser med tog, bus, cykel og bil til både Skagen og Frederikshavn.

Strandby
Ankerpladsen:
Ligger tæt ved byen, havnen, skole og stranden. Det er et-plans huse i idyllisk landsbystil, og området har legeplads og fælleshus.

Havnefronten:
Langt størstedelen af boligerne ligger langs havnen med udsigt over havet og med Brugsen som nærmeste nabo.

Strandgården:
Består af 40 plejeboliger, som visiteres af Frederikshavn Kommune. Der er knyttet et aktivitetscenter til boligerne, der giver et væld af mulighederne for en aktiv hverdag.

Elling
Grundtvigs Have:
Alle bebyggelsens 15 boliger har egen terrasse. Der er en stor fælles have med flisearealer og hyggekroge samt to fælleshuse. Alle boliger er handicapvenlige med god plads.

Afdelingsbestyrelsen

Afdelingsbestyrelsesformand
Arnold Sørensen
Fligen 20
Afdelingsbest næstformand
Anna Nørgaard
Havnefronten 32
Afdelingsbestyrelsesmedlem
John Andersen
Havnefronten 44
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Nanny Rosenkilde
Havnefronten 24
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Arne Pedersen
Fligen 6

Afdelingsbestyrelsesmøde

  • 96,00 KB
    tidligere år
  • 173,34 KB
    180109 - Indkaldelse 9. januar 2018.pdf
  • 65,91 KB
    180119 - Referat 9. januar 2018.pdf
  • 96,08 KB
    180206 - Indkaldelse 6. februar 2018.pdf
  • 98,20 KB
    180206 - Referat 6. februar 2018.pdf
  • 95,08 KB
    180306 - Indkaldelse 6. marts 2018.pdf
  • 104,02 KB
    180306 - Referat 6. marts 2018.pdf
  • 95,83 KB
    180403 - Indkaldelse 3. april 2018.pdf
  • 99,13 KB
    180403 - Referat 3. april 2018.pdf
  • 95,54 KB
    180501 - Indkaldelse 1. maj 2018.pdf
  • 39,43 KB
    180501 - Referat 1. maj 2018.pdf
  • 35,66 KB
    180604 - Referat 4. juni 2018.pdf
  • 36,27 KB
    180605 - Indkaldelse 5. juni 2018.pdf
  • 35,61 KB
    180807 - Indkaldelse 7. august 2018.pdf
  • 13,21 KB
    180807 - Referat 7. august 2018.pdf
  • 10,11 KB
    180904 - Referat 4. september 2018.pdf
  • 97,72 KB
    181002 - Indkaldelse 2. oktober 2018.pdf
  • 100,49 KB
    181002 - Referat 2. oktober 2018.pdf
  • 98,06 KB
    181106 - Indkaldelse 6. november 2018.pdf
  • 12,23 KB
    181106 - Referat 6. november 2018.pdf
  • 98,12 KB
    181204 - Indkaldelse 4. december 2018.pdf
  • 187,89 KB
    181204 - Referat 4. december 2018.pdf
  • 96,43 KB
    190108 - Indkaldelse 8. januar 2019.pdf
  • 340,36 KB
    190108 - Referat 8. januar 2019.pdf
  • 36,13 KB
    190205 - Indkaldelse 5. februar 2019.pdf
  • 59,13 KB
    190205 - Referat 5. februar 2019.pdf
  • 35,44 KB
    190305 - Indkaldelse 5. marts 2019.pdf
  • 87,75 KB
    190305 - Referat 5. marts 2019.pdf
  • 35,96 KB
    190402 - Indkaldelse 2. april 2019.pdf
  • 96,18 KB
    190402 - Referat 2. april 2019.pdf
  • 35,34 KB
    190507 - Indkaldelse 7. maj 2019.pdf
  • 98,56 KB
    190507 - Referat 7. maj 2019.pdf
  • 78,51 KB
    190604 - Indkaldelse 4. juni 2019.pdf
  • 38,93 KB
    190604 - Referat 4. juni 2019.pdf

Afdelingsmøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport´s administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport´s administration.

I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.

  • 28,00 KB
    Arkiv
  • 269,61 KB
    2014 - Forslag.pdf
  • 288,79 KB
    2014 - Referat.pdf
  • 36,56 KB
    2014- Indkaldelse.pdf
  • 287,67 KB
    2015 - Forslag.pdf
  • 39,60 KB
    2015 - Indkaldelse.pdf
  • 104,65 KB
    2015 - Referat.pdf
  • 208,93 KB
    2016 - Forslag.pdf
  • 33,35 KB
    2016 - Indkaldelse.pdf
  • 106,46 KB
    2016 - Referat.pdf
  • 222,26 KB
    2017 - Forslag.pdf
  • 36,88 KB
    2017 - Indkaldelse.pdf
  • 117,43 KB
    2017 - Referat.pdf
  • 193,13 KB
    2018 - Forslag.pdf
  • 25,90 KB
    2018 - Indkaldelse.pdf
  • 119,73 KB
    2018 - Referat.pdf

Beboerklubber

Arrangementer
Madholdet står for afholdelse af "Torsdagscafé". "Torsdagscaféen" afholdes hver torsdag kl. 14 - 16.30 i Tårnet på Havnefronten.

Afdelingen afholder hvert år en efterårsfest og i december måned et julebanko, hvor alle er meget velkomne til at deltage.

Klubber

Whistklubben
 spiller hver torsdag fra kl. 19 - ca. 22 på Ankerpladsen. Prisen for deltagelse er 40 kr. pr. gang, incl. kaffe med brød. Der spilles 2 gange 16 spil. Hvis du har spørgsmål til dette, er du velkommen til at kontakte Erland Eiersted, tlf. 30 95 84 41. 

Bankoklubben afholder bankospil ca. 1 - 2 gange pr. måned. Dette foregår i gildesalen på Havnefronten. Du kan se i Beboerbladet, hvilke datoer de enkelte spil afholdes. Alle bankospil starter kl. 19. 

Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte afdelingsformand Arnold Sørensen, Fligen 20, tlf. 9848 1925 / 3058 6064.

Brandbrochure

I brochuren finder du 5 råd mod brandalarm. Lavet til Strandgården.

  • 327,42 KB
    Brandbrochure Strandgården.pdf

Brugervejledning

  • 215,93 KB
    Brugervejledning afd 9 - 0218.pdf

Din Vicevært

Lokalinspektør
Per Hansen
Søparken 1-7
Engparken
Lerstien
Vicevært
Sune Hartmann Knudsen
Strandby og Elling
Gårdbovænget
Ravnshøj Mejerivej
Vicevært
Allan Svendsen
Ankerpladsen
Havnefronten
Grundtvigs Have
Strandgården
Ravnshøj Mejerivej

Døgnvagtordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært)

DØGNVAGT ORDNING
Der er døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten, og alle vagter er en del af den faste bemanding i afdelingerne.

Energi mærkning

Her kan du se, hvordan din bolig og de andre boliger i afdelingen er blevet energimærket. Energimærkning viser, hvor meget energi ejendommen bruger, ud fra: Samlet vurdering af ejendommens tilstand på en skala fra A til G, hvor er A er delt op i A2020, A2015 og A2010 Forslag til energiforbedringer, der kan betale sig. Hvis du har lyst til at læse mere om energimærkning, kan du prøve dette link, som er specifikt til energimærkning af boliger www.sparenergi.dk

No configuration for [ktp:ifs].

For yderligere oplysninger omkring energioptimering henvises til forsyningen.dk

Gildesale

Afdeling har 4 gildesalen og udlejning sker ved henvendelse i administrationen tlf.: 9842 6111 

Havnefronten Søndervej 38

Der er plads til 140 personer.

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn1.7501.7503.500
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer437,50437,50875
Hverdagsleje 12-24 timer8758751750

  • 49,03 KB
    0109 havnefront inventarliste.pdf

Galleri Havnefronten

Havnefronten Tårnet

Der er plads til 25 personer.

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn7507501,500
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer187,50187,50375
Hverdagsleje 12-24 timer375375750

  • 46,69 KB
    0109 tårnet inventarliste.pdf

Havnefronten + Tårnet

 

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn2.2002.2004.400
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer5505501.100
Hverdagsleje 12-24 timer1.1001.1002.200

 

 

Ankerpladsen Stokken 12

Der er plads til 40 personer.

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn1.0001.0002.000
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer250250500
Hverdagsleje 12-24 timer5005001.000

  • 52,67 KB
    0109 ankerplads inventarliste.pdf
 

Galleri Ankerpladsen

Grundtvigs Have

 Grundtvigs Have 1-3

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn1.0001.0002.000
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer250250500
Hverdagsleje 12-24 timer5005001.000

  • 51,16 KB
    0109 grundt inventarliste.pdf

Galleri Grundtvigs Have

Gæsteværelser

Hvis du ønsker at leje et gæsteværelse, så kontrakt administrationen på tlf.: 98 42 61 11

Havnefronten

Havnefronten 26. 1 gæsteværelse m/bad (Strandby)

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag150
Leje pr. weekend. Fredag til mandag300

  • 19,97 KB
    Inventarliste gæsteværelse Havnefronten.pdf

Grundtvigshave

 Grundvigshave 3. 1 gæsteværelse m/bad (Elling)

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag100
Leje pr. weekend. Fredag til mandag200

  • 20,53 KB
    Inventarliste gæsteværelse Elling.pdf

Husdyr

Det er tilladt at holde et husdyr – 1 hund eller 1 kat i boligen. Boligtageren har ansvaret for at husdyret ikke generer de øvrige beboere og skal sørge for, at hunden føres i bånd på Vesterports område og rengør, hvis der sker ”uheld”.

Husorden og muligheder

  • 194,92 KB
    Husorden.pdf

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

Langtidsbudget

På afdelingsmøde i september 2017 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.

Speciel for det kommende år:

Reparation af facader på Havnefronten og Ankerpladsen.

Udskiftning af varmtvandsbeholder.

Udskiftning af vaskrimaskiner på Havnefronten - efter behov.

Maling af vinduer og andet træværk på Grundtvigs Have.

Udskiftning af fuger på Havnefronten.

Maling af sokkel og fuger på Havnefronten.

 

Galleri Langtidsbudget

Råderetten

I dag har alle lejere råderet over deres lejlighed - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin almene bolig.

Der skal søges tilladelse hos Boligforeningen.

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.

  • 30,24 KB
    Ansøgning om råderet.pdf

Varmemåler på nettet

For Havnefrontet har indgået en aftale med varmemåler firmaet Palle Mørch, De nye varmemålere har dagligt overførsel af forbrug til internettet.

Du kan følge dit forbrug, sammenlig forbruget med sidste år, sammenlign forbruget med andre lejelighede.

Du har modtaget et brugernavn og kode. Hvis ikke kontakt venligst administrationen info@vesterport.dk

Se dit varmeforbrug på Metrius 

Vedligeholdelsesreglement

I afdelingens lejligheder er der B-ordning - vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 15 april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

I afdelingens plejeboliger er der A-ordning - vedligeholdelsesreglement er gældende pr. 1. januar 2019. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

  • 203,02 KB
    Vedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
  • 79,24 KB
    Vedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf

 

Vaskeri

På Havnefronten er der et fællesvaskeri.

I vaskeriet er der 2 vaskemaskiner, tørretumbler og en strygerulle (ca. 1 meter bred).
Vaskeriet ligger i en selvstændig bygning, og man bruger ens nøgle til at komme ind.

Beboerne har modtaget et chipkort til brug i vaskeriet, og forbruget vil blive opkrævet over huslejen.

Hvis chipkortet er bortkommet bedes det straks anmeldt til administrationen på tlf.: 98 42 61 11, hvorefter vi spærrer kortet.

Galleri