Afdelinger vesterport.dk

Kontoret er åbent

Vi har åbent i administrationen

Mandag 9:00 til 17:00

Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00

Fredag 9:00 til 12:00

Der er altid tid til en snak

Abildgårdsvej 35 - 9900  Frederikshavn

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk

 

 

Din vicevært

Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45. 

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.

Engparken

Information

Engparken ligger i Frederikshavns vestlige bydel, tæt på både supermarked, idrætsfaciliter, skole og børnehave. Det er et børnevenligt område, som byder på mange aktiviteter for både børn og voksne. Der er blandt andet en beboerklub med egne lokaler, mini-legepladser flere steder og en stor legeplads med masser af plads og mulighed for aktivitet og boldspil.

Boligerne er bygget i begyndelsen af 1980'erne i et og to plan som rækkehuse eller fritliggende huse. Engparkens 165 boliger har i 2016 afsluttet en omfattende renovering, med udskiftning af klimaskærm, tage og vinduer. Desuden har alle 165 lejligheder fået nye badeværelser. I forbindelse med renoveringen har boligerne fået energimærke B, hvilket har reduceret varmeudgifterne med mere end 30%. Alle 165 boliger har enten have og/eller altan, og der er gode parkeringsmuligheder og mulighed for at leje garage.


Multihuset der blev renoveret i 2011 har blandt andet en festsal med plads til 80 personer.


Søparken består af 60 plejeboliger fordelt på 6 huse, som visiteres af Frederikshavn Kommune til ældre og handicappede.

Hvert hus har 10 lejligheder med fælleskøkken og opholdsrum i centrum, der fungerer som samlingspunkt i et leve-bo miljø. Her er samværet i højsædet og husene er indrettet, så beboerne kan deltage i og være fælles om madlavningen.

Søparken ligger i nogle pragtfulde omgivelser med store, grønne plæner, hvor bakker og beplantning giver inspiration og udfordring. Der er lavet en labyrint af grønne buske, og nederst i Søparken kan man nyde svanerne i søen eller gå over den lille romatiske bro til øen i søen.

 

Afdelingsbetyrelsen

Afdelingsbestyrelsesformand
Tina Christensen
Engparken 41
Afdelingsbest næstformand
Henrik Nielsen
Engparken 82
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Max D. Jensen
Engparken 37

Afdelingsbestyrelsesmøder

  • 88,00 KB
    tidligere år
  • 7,97 KB
    180117 - Indkaldelse 17. januar 2018.pdf
  • 88,46 KB
    180117 - Referat 17. januar 2018.pdf
  • 8,06 KB
    180214 - Indkaldelse 14. februar 2018.pdf
  • 89,36 KB
    180214 - Referat 14. februar 2018.pdf
  • 8,13 KB
    180313 - Indkaldelse 13. marts 2018.pdf
  • 29,08 KB
    180313 referat af afdelingsmøde den 13 marts 2018.pdf
  • 23,32 KB
    180417 indkaldelse til afdelingsbestyrelsesmøde.pdf
  • 54,74 KB
    180424 - Referat 24. april 2018.pdf
  • 35,39 KB
    180522 - Indkaldelse 22. maj 2018.pdf
  • 64,64 KB
    180522 - Referat 22. maj 2018.pdf
  • 36,88 KB
    180619 - Indkaldelse 19. juni 2018.pdf
  • 104,46 KB
    180619 - Referat 19. juni 2018.pdf
  • 35,06 KB
    180820 - Indkaldelse 20. august 2018.pdf
  • 110,53 KB
    180820 - Referat 20. august 2018.pdf
  • 13,19 KB
    180924 - Referat 24. september 2018.pdf
  • 23,41 KB
    181023 - Indkaldelse 23. oktober 2018.pdf
  • 298,49 KB
    181023 - Referat 23. oktober 2018.pdf
  • 83,18 KB
    181122 - Indkaldelse 22. november 2018.pdf
  • 150,07 KB
    181122 - Referat 22. november 2018.pdf
  • 81,79 KB
    190111 - Indkaldelse 11. januar 2019.pdf
  • 81,71 KB
    190111 - Referat 11. januar 2019.pdf
  • 218,93 KB
    190212 - Indkaldelse 12. februar 2019.pdf
  • 114,95 KB
    190212 - Referat 12. februar 2019.pdf
  • 134,07 KB
    190326 - Indkaldelse 26. marts 2019.pdf

Afdelingsmøde

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport´s administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport´s administration.

I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.

  • 28,00 KB
    Arkiv
  • 261,88 KB
    2014 - Forslag.pdf
  • 34,53 KB
    2014 - Indkaldelse.pdf
  • 245,92 KB
    2014 - Referat.pdf
  • 248,96 KB
    2015 - Forslag.pdf
  • 36,53 KB
    2015 - Indkaldelse.pdf
  • 250,82 KB
    2015 - Referat.pdf
  • 225,63 KB
    2016 - Forslag.pdf
  • 34,14 KB
    2016 - Indkaldelse.pdf
  • 239,26 KB
    2016 - Referat.pdf
  • 398,98 KB
    2017 - Forslag.pdf
  • 31,77 KB
    2017 - Indkaldelse.pdf
  • 212,00 KB
    2017 - Referat.pdf
  • 206,88 KB
    2018 - Forslag.pdf
  • 22,85 KB
    2018 - Indkaldelse.pdf
  • 128,25 KB
    2018 - Referat.pdf

Beboerklubber

Arrangementer i Engparken:

Fastelavnsfest
Fastelavnsfesten er en årlig tilbagevendende begivenhed. Tilslutningen til dette arrangement er stor (sidst knap 100 voksne og børn). Børnene er inddelt i grupper efter alder, og der er præmier til kattekonge og kattedroningen i hver gruppe. Der er ikke præmie til bedst udklædte, klubben har i stedet valgt at give alle børn en præmie i form af kæmpe "fastelavnsgodtepose", der er nemlig altid mange flot udklædte børn, og det er svært at vælge de bedst udklædte, når man samtidig ved, at skuffelsen er utrolig stor hos dem der ikke vælges. Til fastelavnsfesten må beboerne gerne tage børne- og oldebørn med.

Børnenes Dag
Der vil blive udsendt et program til alle beboerne midt i juli måned.
Vi har brug for hjælpere, så alle bedes allerede nu overveje, om de har lyst til at give en hånd med.

Skt. Hans fest
Klubben fejrer Skt. Hans med bål og lidt fællessang. Arrangementet starter med, at der bages snobrød med børnene, hvorefter der spilles rundbold, indtil bålet tændes.

Fællesspisning 
Der afholdes fællesspisning hvis der er nogle, der gerne vil stå for madlavningen. Der afholdes så vidt muligt en julefællesspisning.

Juletræsfest
Juletræsfesten er ligeledes en årlig tilbagevendende begivenhed. Klubben forsøger at afholde arrangementet så tidligt i december som muligt, da ellers kan være vanskeligt for forældre at få det passet ind i et travlt juleprogram. Beboerne må meget gerne tage eventuelle børne - og oldebørn med til juletræsfesten. 
 

Brugervejledning

  • 498,01 KB
    Brugervejledning afd 6 - 0218.pdf

Din Vicevært

Lokalinspektør
Per Hansen
Søparken 1-7
Engparken
Lerstien
Vicevært
Claus Johannes Kristensen
Engparken 1- 209

Døgnvagtordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært).

DØGNVAGT ORDNING
Der er døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten,

Energimærkning

For yderligere information omkring energioptimering henviser vi til forsyningen.dk

 

Garage bytning

Via garage bytning har du mulighed for at bytte garage indenfor afd 6. Har du en garage som har en uhensigtsmæssig beliggenhed, kan du skrive til opslagstavlen info@vesterport.dk for at bytte, så sætter vi dit opslag her. Du skal oplyse følgende :

  • hvilken garage du har nu
  • hvor du ønsker at få en anden garage
  • navn
  • adresse
  • tlf. nr. 

Så kan interesserede kontakte dig. Har du fundet en du vil bytte med, skal I begge henvende jer til administrationskontoret, og vi vil lave nye lejekontrakter til jer.

Gildesal

Engparken 117-119

Der er plads til 80 personer

Gildesalen kanl lejes ved at kontakte Tina Christensen, Engparken 41 - på tlf.: 60 12 49 80

Udlejes kun til Engparken/Søparkens egne beboer.

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje8000800
Hverdags leje 08-20 timer (man-tors)2000200

  • 65,27 KB
    Inventarliste Engparken.pdf

Billeder af gildesal i Engparken

 

Gæsteværelser

Engparken 117. Der er  2 gæsteværelser m/bad 

Udlejes kun til Engparken/Søparkens egne beboer.

Hvis du ønsker at leje et gæsteværelse, så kontakt administrationen på tlf.: 98 42 61 11

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag100
Leje pr. weekend. Fredag til mandag250

  • 19,27 KB
    Inventarliste gæsteværelse Engparken.pdf

Billeder af gæsteværelse i Engparken

Hjertestarter

I Engparken/Søparken er der opsat en hjertestarter i tilknytning til gildesalen i Engparken.

Hjertestarteren er opsat udendørs, således at der er adgang til dem hele døgnet rundt.

Opsætningen af hjertestarter er et led i bestræbelserne på at skabe så trygge og sikre rammer for vores beboere som overhovedet muligt.

I tilfælde af et hjertestop kan hurtig brug af en hjertestarter være forskellen på liv og død.

Det er desværre ikke nok kun at sætte hjertestarter op. Man skal også vide, hvordan man skal betjene hjertestarteren, såfremt uheldet er ude. Derfor er alt personale i Vesterport – både viceværter, håndværkerafdeling samt administration-, blevet uddannet i brugen af disse.

Hjertestarter er noteret på Trygfondens hjemmeside.

Husdyr

Husdyrhold er ikke tilladt.

Der er dog mulighed for pasning af dyr max. 6 uger om året. Tilladelsen opnås ved at kontakte formand eller

lokalinspektør. Dette gælder også, hvis man får besøg af overnattende gæster, som medbringer husdyr. Disse dyr skal holdes i snor, når de forefindes udenfor og efterladenskaber fjernes. 

Husorden

  • 88,89 KB
    Husorden.pdf

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

Langtidsbudget

På afdelingsmøde i september 2017 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.

Speciel for det kommende år:

Udskiftning af komfurer og emhætter - efter behov.

Renovering eller udskiftning af møbler Søparken - efter behov.

Maling af de vandskurede facader samt udhæng og stern i Søparken.

Årligt service eftersyn af vintilationsanlæg i Søparken/Engparken,

Lovpligtigt eftersyn af loftslifte i Søparken.

Maling / Vedligeholdelse af Multihuset.

Lovpligtigt eftersyn af ABA anlæg.

Afløb/pumpeservice/rensning af regnvandsbrønde.

Legepladsudstyr.

Galleri Langtidsbudget

Vand og varmemåler på nettet

For Engparken er der indgået en aftale med varmemåler firmaet Palle Mørch, De nye vand og varmemålere har dagligt overførsel af forbrug til internettet.

Du kan følge dit forbrug, sammenlig forbruget med sidste år, sammenlign forbruget med andre lejelighede.

Du har modtaget et brugernavn og kode.

Hvis ikke kontakt venligst administrationen info@vesterport.dk

Se dit forbrug på Metrius 

Vaskeri

I Engparken har man et fællesvaskeri.

Man benytter vaskechip fra Nortec og bliver opkrævet over huslejen. Chippen får man udleveret ved indflytning.

Der er ingen fælles vaskeri i Søparken.

  • 236,37 KB
    Nortec vaskerivejledning.pdf

Galleri vaskeri

Vedligeholdelsesreglement

I afdelingens lejligheder er der B-ordning - vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 15 april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

I afdelingens plejeboliger er der A-ordning - vedligeholdelsesreglement er gældende pr. 1. januar 2019. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

  • 203,02 KB
    Vedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
  • 79,24 KB
    Vedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf

Råderetten

I dag har alle beboer råderet over deres lejlighed - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.

Der skal søges tilladelse hos Boligforeningen. Spør din lokalinsktør hvis du er i tvivl.

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.

  • 30,24 KB
    Ansøgning om råderet.pdf

Galleri