Afdelinger vesterport.dk

Kontoret er åbent

Vi har åbent i administrationen

Mandag 9:00 til 17:00

Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00

Fredag 9:00 til 12:00

Der er altid tid til en snak

Abildgårdsvej 35 - 9900  Frederikshavn

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk

 

 

Din vicevært

Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45. 

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.

Fælledbo

Information

Fælledbo er en børnevenlig afdeling med masser af grønne områder og legepladser for både store og små. Der er også en indhegnet multibane, som kan bruges til fodbold og alverdens andre aktiviteter. Området er godt skærmet af for trafik, og skolevejen til Frydenstrand Skole er beskyttet blandt andet med tunnel under Skagensvej.

Afdelingen ligger i Frederikshavns nordlige del tæt på både Palmestranden og Rønnerhavnen, og der er gode busforbindelser og indkøbsmuligheder og mulighed for at leje både garage, gildesal og gæsteværelser.

De 354 boliger er fra 70'erne og 80'erne, hvor det ældste byggeri og udearealerne har været gennem en omfattende renovering i 2007, hvilket har givet området et harmonisk præg. Alt er opført i et og to plan, og alle boliger har egen have.


Knap en trejdedel af boligerne er lavenergiboliger, der har ventiationsanlæg med varmegenvinding. Anlægget sørger for et godt indeklima og giver samtidigt lav varmeregning.

Afdelingsbestyrelsen

Afdelingsbestyrelsesformand
Allan Roald Sørensen
Fregatvej 11
Afdelingsbest næstformand
Flemming Nielsen
Fregatvej 259
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Britta Bugge
Flotillevej 78
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Kirsten Beith
Prisevej 37
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Vivi M. E. Larsen
Fregatvej 341

Afdelingsbestyrelsesmøder

  • 12,00 KB
    2018
  • 12,00 KB
    2019
  • 72,00 KB
    tidligere år
  • 22,50 KB
    170103 - Indkaldelse 3. januar 2017.pdf
  • 30,18 KB
    170103 - Referat 3. januar 2017.pdf
  • 22,17 KB
    170207 - Indkaldelse 7. februar 2017.pdf
  • 37,89 KB
    170207 - Referat 7. februar 2017.pdf
  • 23,44 KB
    170307 - Indkaldelse 7. marts 2017.pdf
  • 43,99 KB
    170307 - Referat 7. marts 2017.pdf
  • 27,79 KB
    170404 - Indkaldelse 4. april 2017.pdf
  • 34,47 KB
    170404 - Referat 4. april 2017.pdf
  • 19,83 KB
    170502 - Indkaldelse 2. maj 2017.pdf
  • 32,70 KB
    170502 - Referat 2. maj 2017.pdf
  • 20,80 KB
    170606 - Indkaldelse 6. juni 2017.pdf
  • 30,11 KB
    170606 - Referat 6. juni 2017.pdf
  • 275,06 KB
    170807 - Indkaldelse 7. august 2017.pdf
  • 280,89 KB
    170807 - Referat 7. august 2017.pdf
  • 280,58 KB
    171204 - Referat 4. december 2017 - konstituering.pdf
  • 273,64 KB
    180205 - Indkaldelse 5. februar 2018.pdf
  • 281,70 KB
    180205 - Referat 5. februar 2018.pdf
  • 22,57 KB
    180430 - Indkaldelse til den 7. maj 2018.pdf
  • 44,51 KB
    180507 - referat 7. maj 2018.pdf
  • 37,35 KB
    180524 indkaldelse til møde den 4 juni 2018.pdf
  • 36,07 KB
    180604 - Referat 4. juni 2018.pdf
  • 35,70 KB
    180806 - Indkaldelse 6. august 2018.pdf
  • 98,38 KB
    180806 - Referat 6. august 2018.pdf
  • 36,07 KB
    180903 - Indkaldelse 3. september 2018.pdf
  • 91,04 KB
    180903 - Referat 3. september 2018.pdf
  • 13,48 KB
    181001 - Indkaldelse 1. oktober 2018.pdf
  • 99,05 KB
    181105 - Indkaldelse 5. november 2018.pdf
  • 100,61 KB
    181203 - Indkaldelse 3. december 2018.pdf

Afdelingsmøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport´s administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport´s administration.

I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.

  • 28,00 KB
    Arkiv
  • 318,58 KB
    2016 - Forslag.pdf
  • 40,06 KB
    2016 - Indkaldelse ekstraordinært afdelingsmøde.pdf
  • 75,19 KB
    2016 - Indkaldelse.pdf
  • 97,36 KB
    2016 - Referat ekstraordinært afdelingsmøde.pdf
  • 175,08 KB
    2016 - Referat.pdf
  • 289,14 KB
    2017 - Forslag.pdf
  • 24,44 KB
    2017 - Indkaldelse ekstraord. afd.møde 301117.pdf
  • 55,34 KB
    2017 - Indkaldelse.pdf
  • 53,78 KB
    2017 - Referat ekstraord. afd.møde 301117.pdf
  • 142,43 KB
    2017 - Referat.pdf
  • 184,13 KB
    2018 - Forslag.pdf
  • 23,51 KB
    2018 - Indkaldelse.pdf
  • 114,21 KB
    2018 - Referat.pdf

Beboerklubber

Bankoklubben
Spillet afholdes på fastlagte søndage kl. 13.30

Britta Bugge
Tlf. 21 96 96 94



Børne- og ungdomsklubben Wildbassen
Spil, pc, internet, bage m.m.
Fra 4 år og opefter.

Torsdage kl. 16.30 - 18

Karina Nielsen
Tlf. 23 48 65 64

Dartklubben
Hygge-dart
Fredag kl. 19 - 24
Aldersgrænse - 18 år

Lone og Jørgen Nielsen
Tlf. 50 48 65 57
Billiardklubben
Øl og sodavand medbringes selv.
Tirsdage kl. 19 - 21

Kim Christiansen
Tlf. 40 44 45 34

Din Vicevært

Vicevært
Leon Aage Møller
Fregatvej 1-7 og 53-69
Flotillevej 2-144
Prisevej 2-30
Vicevært
Per Christensen
Fregatvej 281-417
Prisevej 3-79 og 32-70
Vicevært
Henrik Sørensen
Fregatvej 9-51
Fregatvej 71-279

Døgnvagt ordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært).

DØGNVAGT ORDNING
Der er døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten, og alle vagter er en del af den faste bemanding i afdelingerne.

Energimærkning

Her kan du se, hvordan din bolig og de andre boliger i afdelingen er blevet energimærket. 

Energimærkning viser, hvor meget energi ejendommen bruger, ud fra:

  • Samlet vurdering af ejendommens tilstand på en skala fra A til G, hvor er A er delt op i A2020, A2015 og A2010
  • Forslag til energiforbedringer, der kan betale sig. 


Hvis du har lyst til at læse mere om energimærkning, kan du prøve dette link, som er specifikt til energimærkning af boliger  www.sparenergi.dk

No configuration for [ktp:ifs].

For yderligere oplysninger omkring energioptimering henvises til forsyningen.dk

Garage bytning

Via garage bytning har du mulighed for at bytte garage indenfor afd 5.

Har du en garage som har en uhensigtsmæssig beliggenhed, kan du skrive til opslagstavlen info@vesterport.dk for at bytte, så sætter vi dit opslag her. Du skal oplyse følgende :

  • hvilken garage du har nu
  • hvor du ønsker at få en anden garage
  • navn
  • adresse
  • tlf. nr. 

Så kan interesserede kontakte dig. Har du fundet en du vil bytte med, skal I begge henvende jer til administrationskontoret, og vi vil herefter lave nye lejekontrakter til jer.

Husk, at der er en opslags tavle ved vaskeriet hvor du også har mulighed for at sætte en seddel op om garage bytning.

Garage udlejnings regler

  • Garager kan lejes af enhver boligtager i FÆLLEDBO og af VESTERPORTS driftsafdeling
  • Garagelejen skal dække omkostningerne til drift og finansiering
  • Garagen vil blive tildelt den ansøger, der indenfor afdelingen har stået længst på garageventelisten og kan fremvise registreringsattest på bil. Der kan kun tildeles en garage pr. boliglejemål
  • Bytning af garager kan tillades efter nærmere aftale med administrationen. Lejere af garager kan ikke overdrage garagen til andre beboere, men garagemålet skal opsiges, hvorefter administrationen sørger for genudlejning. 
  • Indgåelse af garagelejemål sker ved oprettelse af " tillæg til Lejekontrakt" for boligen. Sammen med underskrivelse af tillægget betales det fastsatte depositum på kr. 1.000,- der tilbagebetales ved fraflytning af garagelejemålet, med mindre der modregnes for misligholdelse.
  • Garagernes brug er fortrinsvis til køretøjer. Hvis der ønskes væsentlige forandringer i garagen, skal der forinden søges om tilladelse hos afdelingsbestyrelsen.
  • Af hensyn til belastningen af el-nettet, er det forbudt at opsætte varmeovne eller lignende. Brandfarlige væsker skal opbevares i forsvarlig emballage. 
  • Brug af åben ild er forbrudt.   
  • Det påhviler lejeren at foretage den almindelige indvendige vedligeholdelse, ligesom der skal holdes almindelig orden i og udenfor garagen. Misligholdelse kan medføre opsigelse af lejemålet. Ved fraflytning skal inventar og lignende være fjernet, idet garagen indvendigt forventes at henstå rengjort og i vedligeholdt stand.

Gildesal

Flotillevej 3
Der er plads til 90 personer
Gildesalen på Flotillevej udlejes ved henvendelse til administrationen på tlf. nr. 98 42 61 11. 

Lejeperiode - BEBOERE     LejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn   6006001.200
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer150150300
Hverdagsleje 12-24 timer300300600
Lejeperiode - MEDLEMMERLejeDepositumI alt
Almindelig leje 2 døgn1.2001.2002.400
Korttidsleje:   
Hverdagsleje 0-12 timer300300600
Hverdagsleje 12-24 timer6006001.200

  • 24,64 KB
    Inventarliste gildesal.pdf

Galleri gildesal

Gæsteværelse

Det er muligt at leje gæsteværelset i Fælledbo, som er beliggende på Flotillevej 3, hvor der er indgang ved siden af gildesalen.
Gæsteværelse har en god standard.

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag125
Leje pr. weekend325
Udover 3 overnatninger pr dag500

  • 38,30 KB
    Inventarliste gæsteværelse Fælledbo.pdf

Galleri gæsteværelse

Hjerterstarter

Fælledbo har opsat en hjerterstarter opsat i tilknytning til gildesalen i Fælledbo.

Hjertestarterne er opsat udendørs, således at der er adgang til dem hele døgnet rundt.

Opsætningen af hjertestartere er et led i bestræbelserne på at skabe så trygge og sikre rammer for vores beboere som overhovedet muligt.

I tilfælde af et hjertestop kan hurtig brug af en hjertestarter være forskellen på liv og død.

Det er desværre ikke nok kun at sætte hjertestarterne op. Man skal også vide, hvordan man skal betjene hjertestarteren, såfremt uheldet er ude. Derfor er alt personale i Vesterport – både viceværter, håndværkerafdeling samt administration-, blevet uddannet i brugen af disse.

Hjertestartere er noteret på Trygfondens hjemmeside.

Husdyr

Det er tilladt at holde 1 hund eller 1 kat i boligen.

Hunden / katten skal registreres hos administrationen.

Nyanskaffede/medbragte katte til Fælledbo skal føres i snor og skal være øretatoveret eller chip-mærket og registreret i katteregistret.

Boligtageren har ansvaret for, at husdyret ikke generer de øvrige beboere og skal sørge for, at husdyret føres i snor overalt på Fælledbo ́s

område og rengør efter husdyret, hvis der sker “uheld”. Poser til dette formål udleveres gratis hos inspektøren/viceværterne.

Overtrædelse af disse regler kan medføre krav om fjernelse af husdyret.

Vesterport kan dispensere fra reglen om 1 husdyr, hvor særlige forhold gør sig gældende.

En dispensation er et tillæg til lejekontrakten og fremsendes af Vesterports administration. 

  • 64,51 KB
    registering af husdyr.pdf

Husorden og brugevejledning

  • 962,38 KB
    Husorden og brugervejledning.pdf

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

Langtidsbudget

På afdelingsmøde i september 2017 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.

Speciel for det kommende år:

Udskiftning af fugebånd omkring vinduer og døre i 2021.

Gummifuger udskiftes på badeværelser - efter behov.

El vandvarmer udskiftes eller repareres.

Udskiftning af zinkanoder i varmvandsbeholder.

Oliebehandling af udhuse og vindfang.

Beklædning af skure ved de røde bygninger i 2019-2020.

Maling af døre i det gule bygninger.

 

Galleri Langtidsbudget

Råderetten

I dag har alle lejere råderet over deres lejlighed - det betyder at man gerne må forbedre eller ændre sin almene bolig.

Der skal søges tilladelse hos Boligforeningen.

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.

  • 30,24 KB
    Ansøgning om råderet.pdf

Solcelle el-produktion

Fælledbo har investeret i et solcelleanlæg.

Anlægget forventes at producerer ca 24.000 kwh pr. år.

El-produktionen dækker forbrug af el i vaskeri og gildesalen.

Følg med i el-produktionen 

Vaskeri

Sammen med nøglerne til lejligheden har du fået udleveret og 1 stk. vaskebrikken.


Pas godt på vaskebrikken, skulle den blive væk, kan en ny bestilles ved inspektøren - men den koster 70 kr. 

Vaskeriet vil være åbent fra kl. 07.00 - 23.00. Sidste vasketur kan reseveres kl. 19.00 til kl. 21.00, og dørene vil automatisk blive aflåst kl. 23.00, således at døren kun kan åbnes inde fra vaskeriet.

Der er monteret 5 stk store 7 kg vaskemaskiner, 3 stk tørretumblere, 1 stk rulle.

Man kan på tavlen uden for døren reservere sin vasketur i god tid forinden. Man reserverer de 2 store vaskemaskiner samt 1 tørretumbler i 2 timer. Har man ikke taget vaskemaskinerne i brug 30 min. efter reservationstidens start, bortfalder reservationen - og andre kan frit benytte maskinerne. For tørretumbleren er tiden forskudt 1 time, således at hvis en vasketur er reserveret fra kl. 09.00 til kl. 11.00 er reservationstiden for tørretumbleren fra kl. 10.00 til kl. 12.00.

Efter kl. 21.30 kan vaskemaskinerne ikke starte.
Efter kl. 22.30 kan tørretumbleren ikke starte.

1 vaskemaskine og 1 tørretumbler, samt rullen er til fri afbenyttelse - uden reservation. Centrifugen kan gratis benyttes, og det er en god ide at bruge den, da det sparer tid i tørretumbleren.

Priserne incl. vaskemiddel er følgende:

Stor vaskemaskine kr. 13,- pr. tur
Tørretumbler kr. 1,- pr. 6 minutter
Rulle kr. 2,- pr. 20 minutter

Der er adgang til tørregården direkte fra vaskeriet.

HUSK - Når vaskeriet benyttes - at aftørre maskiner og borde, så de efterfølgende kan overtage et rent vaskeri - og HUSK at filtret under lågen til tørretumbleren skal tørres af for fnug og lign. 

Børn under 16 år har ikke adgang i vaskeriet uden ledsagelse af en voksen. Hvis vaskeriet forlades, mens du har vasketur, skal du sørge for at døren er låst, når du forlader vaskeriet.

Vi håber hermed på forhånd at have givet svaret på de fleste spørgsmål og opfordrer til at kontakte viceværten, hvis der opstår problemer.
Viceværtens kontor er på Flotillevej 3, og han kan træffes på hverdage mellem kl. 7-15 på tlf. 23 33 57 32 eller send mail til drift3@vesterport.dk

  • 236,37 KB
    Nortec vaskerivejledning.pdf

Galleri vaskeri

Vedligeholdelsesreglement

Vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 15 april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkring liggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

  • 203,02 KB
    Vedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
  • 79,24 KB
    Vedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf

Galleri