Mølleparken
- Information
- Afdelingsbestyrelse
- Afdelingsbestyrelsesmøde
- Afdelingsmøder
- Din Vicevært
- Døgn Vagtordning
- Energimærkning
- Garager / overdækket p-plads
- Gildesale
- Gæsteværelser
- Hjertestarter
- Husdyr
- Husorden og brugervejledning
- Langtidsbudget
- Legepladser
- Ny el-ladestander i Mølleparken
- Råderetten
- Solceller
- Varmemåler - se dit varmeforbrug via internet.
- Vaskerier
- Vedligeholdelsesreglement
- Galleri
Kontoret har åbent
Mandag 9:00 til 17:00
Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00
Fredag 9:00 til 12:00
Der er altid tid til en snak
Abildgårdsvej 35 - 9900 Frederikshavn
Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk
Din vicevært
Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig.
Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere
Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.
Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45.
Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.
Mølleparken
Information
Mølleparken ligger i den sydlige del af Frederikshavn, lige op mod Bangsboskoven og tæt på både lystbådehavnen og dyreparken. Der er med andre ord ikke langt til naturoplevelser og gåture ved vandet - alligevel er man tæt på byen med Bangsbostrand Skole, børnehaver, indkøbsmuligheder og gode busforbindelser i baghaven.
Langt størstedelen af de 700 boliger er familieboliger, hvor der bor både unge, familier og pensionister. Der er mange forskellige klubaktiviteter for både børn og voksne, som er med til at give et aktivt miljø i dagligdagen, og der er mulighed for at leje både garager, gæsteværelser og festlokaler i afdelingen.
Hovedparten af boligerne er opført som etagebyggeri, og derudover består afdelingen af en stribe dejlige rækkehuse.
Alle boligerne på Provst Dreslersvej og Elius Andersensvej er blevet renoveret i 2014-2021, hvor klimaskærm og vinduer er blevet udskiftet. Desuden er der lavet nye badeværelser og nyt ventilationsanlæg. I forbindelse med renoveringen har afdelingen fået energimærke B, hvilket har reduceret varmeudgifterne med mere end 30%. Alle altaner er blevet bredere.
En del af boligerne i afdelingen er specielt indrettet til ældre, plejekrævende eller handicappede, hvor brede døre, bedre plads og niveaufri adgang blandt andet gør det muligt at bruge kørestol. Størstedelen af disse boliger bliver visiteret gennem Frederikshavn Kommune.
Afdelingsbestyrelse
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Søren Meyer
Provst Dreslersvej 46 st.v.
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Pernille Nielsen
Provst Dreslersvej 21 1.h.
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Niels Poulsen
Provst Dreslersvej 32 2.h.
Billede ikke fundet
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Mette Mundt
Bangsbovej 28 1.v.
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Elin T. H. Berglund
Provst Dreslersvej 32 3.h.
Afdelingsbestyrelsesmøde
- 152,00 KBArkiv
- 60,41 KB230109 - Indkaldelse 9. januar 2023.pdf
- 65,96 KB230109 - Referat 9. januar 2023.pdf
- 60,45 KB230206 - Indkaldelse 6. februar 2023.pdf
- 66,09 KB230206 - Referat 6. februar 2023.pdf
- 63,72 KB230306 - Indkaldelse 6. marts 2023.pdf
- 67,50 KB230306 - Referat 6. marts 2023.pdf
- 62,77 KB230403 - Indkaldelse 3. april 2023.pdf
- 64,70 KB230403 - Referat 3. april 2023.pdf
- 59,65 KB230508 - Indkaldelse 8. maj 2023.pdf
- 61,63 KB230508 - Referat 8. maj 2023.pdf
- 63,23 KB230605 - Indkaldelse 5. juni 2023.pdf
- 65,06 KB230605 - Referat 5. juni 2023.pdf
- 62,94 KB230807 - Indkaldelse 7. august 2023.pdf
- 64,03 KB230904 - Indkaldelse 4. september 2023.pdf
- 67,58 KB230904 - Referat 4. september 2023.pdf
- 69,44 KB231002 - Indkaldelse 2. oktober 2023.pdf
- 73,67 KB231002 - Referat 2. oktober 2023.pdf
- 65,75 KB231106 - Indkaldelse 6. november 2023.pdf
- 66,59 KB231106 - Referat 6. november 2023.pdf
- 62,40 KB231204 - Indkaldelse 4. december 2023.pdf
- 65,93 KB231204 - Referat 4. december 2023.pdf
- 62,45 KB240108 - Indkaldelse 8. januar 2024.pdf
- 103,13 KB240108 - Referat 8. januar 2024.pdf
- 64,33 KB240206 - Indkaldelse 6. februar 2024.pdf
- 67,34 KB240206 - Referat 6. februar 2024.pdf
- 61,17 KB240305 - Indkaldelse 5. marts 2024.pdf
- 66,27 KB240305 - referat 5. marts 2024.pdf
- 60,26 KB240402 - Indkaldelse 2. april 2024.pdf
- 64,55 KB240402 - Referat 2. april 2024.pdf
- 96,33 KB240506 - Indkaldelse 6. maj 2024.pdf
- 64,86 KB240506 - Referat 6. maj 2024.pdf
- 63,24 KB240604 - Indkaldelse 4. juni 2024.pdf
- 68,28 KB240604 - Referat 4. juni 2024.pdf
- 65,32 KB240806 - Indkaldelse 6. august 2024.pdf
- 68,64 KB240806 - Referat 6. august 2024.pdf
- 65,31 KB240903 - Indkaldelse 3. september 2024.pdf
- 66,87 KB240903 - Referat 3. september 2024.pdf
- 64,75 KB241007 - Indkaldelse 7. oktober 2024.pdf
- 66,62 KB241007 - Referat 7. oktober 2024.pdf
- 64,66 KB241104 - Indkaldelse 4. november 2024.pdf
- 68,28 KB241104 - Referat 4. november 2024.pdf
Afdelingsmøder
Beboerdemokratiet
Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport's administration og serviceydelser.
Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport's administration.
I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.
Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet:
- hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
- indretning af legepladser og brug af fælles arealer
- tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
- afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
- rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
- budget, huslejestørrelse og vaskeripriser
Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.
Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.
I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.
- 44,00 KBArkiv
- 1,05 MB2020 - Forslag.pdf
- 19,67 KB2020 - Indkaldelse.pdf
- 255,86 KB2020 - Referat.pdf
- 1.002,47 KB2021 - Forslag.pdf
- 68,65 KB2021 - Indkaldelse.pdf
- 124,38 KB2021 - Referat.pdf
- 597,52 KB2022 - Forslag.pdf
- 72,05 KB2022 - Indkaldelse.pdf
- 115,61 KB2022 - Referat.pdf
- 374,08 KB2023 - Forslag.pdf
- 74,28 KB2023 - Indkaldelse.pdf
- 227,12 KB2023 - Referat.pdf
- 516,69 KB2024 - Forslag.pdf
- 119,20 KB2024 - Indkaldelse.pdf
- 519,58 KB2024 - Referat.pdf
Din Vicevært
Vicevært
Tommy Precht Jensen
Provst Dreslers vej 18 - 32
Provst Dreslers vej 53 - 63
Provst Dreslers vej 65 - 75
Vicevært
Leif Bang Ingvartsen
Provst Dreslers vej 34 - 48
Provst Dreslers vej 50 - 60
Provst Dreslers vej 77 - 87
Vicevært
Allan Hansen
Elius Andersens vej 1 - 23
Provst Dreslers vej 1-19, 6-16
Provst Drelsers vej 21-31, 33-51
Vicevært
Kasper Danielsen
Bangsbovej 19-25
L. P. Houmøllers vej 28 - 178
Vicevært
Anita Brath
Døgn Vagtordning
Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært).
NY DØGNVAGT ORDNING
Der er en døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.
VAGTENS TLF.NR. ER 2788 6848
Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1. Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2. Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3. Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4. Stoppet toilet.
5. Svigt i elevatorer.
6. Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7. Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten, og alle vagter er en del af den faste bemanding i afdelingerne.
Energimærkning
Møllerparken har fået alle bygninger energimærket.
Provst Dreslersvej udføres i 2017.
Find din blok her:
- 44,00 KBse flere energimærker
- 89,88 KBL.P. Houmøllersvej 166 - 168.pdf
- 87,61 KBL.P. Houmøllersvej 170 - 172.pdf
- 88,32 KBL.P. Houmøllersvej 174 - 178.pdf
For yderligere oplysninger omkring energioptimering henvises til forsyningen.dk
Garager / overdækket p-plads
Det er muligt at leje garage uanset om man har bil eller ej.
Garagerne er beliggende på Provst Dreslersvej og Bangsbovej.
Leje af garage koster fra kr. 215,00 om måneden, som bliver pålagt huslejen.
Man må ikke selv trække strøm ind i garagen, hvis man gør det, kommer man selv til at fjerne det igen, eller det bliver gjort på ejerens regning. Der vil ved syn af garagerne blive kontrolleret om der er ulovlige installationer, og disse vil blive fjernet på lejerens regning.
For at få en garage skal man være opskrevet på garageventelisten, som koster kr. 100,00 om året. Ventelisten bliver opdateret den 1. og den 15. hver måned. Garagerne bliver tildelt efter anciennitet på garageventelisten. Dvs. dato for opskrivelse på garageventelisten i afdelingen.
For at komme på venteliste til en garage kontakter du udlejningsafdelingen, info@vesterport.dk.
Du skal regne med et par års ventetid.
Det er også muligt at leje en overdækninget p-plads på Provst Dreslersvej. P-pladsen kan lejes for kr. 175,00 om måneden.
For at få en overdækket p-plads skal man være opskrevet på garageventelisten, som koster kr. 100,00 om året. Ventelisten bliver opdateret den 1. og den 15. hver måned. P-pladserne bliver tildelt efter anciennitet på garageventelisten. Dvs. dato for opskrivelse på garageventelisten i afdelingen. Ved betaling til dette kan du også skrive dig op til garager i afdelingen.
Gildesale
Mølleparken har 2 gildesale til udlejning.
Udlejningen sker gennem Vesterport's administration på tlf: 9842 6111
Beboerhuset L. P. Houmøllersvej 180
Der er plads til 40 personer
Hvis man vil leje Beboerhuset, skal man være bosiddende i VESTERPORT.
Lejeperiode | Leje | Depositum | I alt |
---|---|---|---|
Almindelig leje 2 døgn kl 12 - kl. 12 |
700 |
700 |
1.400 |
Korttidsleje: | |||
1 døgn kl. 8 - kl. 24 | 350 | 350 | 700 |
1/2 døgn kl. 12 - kl. 24 | 175 | 175 | 350 |
1/4 døgn kl. 8 - kl. 14 | 150 | 150 | 300 |
1/4 døgn kl. 12 - kl. 18 | 150 | 150 | 300 |
Endagsleje weekend kl. 8-24 | 350 | 350 | 700 |
L.P. Houmøllersvej 26 v/Brugsen
Der er plads til 50 personer
Lejeperiode | Leje | Depositum | I alt |
---|---|---|---|
Almindelig leje | 1.000 | 1.000 | 2.000 |
Korttids leje: | |||
Hverdage 0-12 timer | 250 | 250 | 500 |
Hverdage 1- 24 timer | 500 | 500 | 1.000 |
- 39,15 KBInventarliste L P Houmøllersvej 26.pdf
Gæsteværelser
Det er muligt at leje gæsteværelser i Mølleparken.
Der er 2 gæsteværelser med bad beliggende på L. P. Houmøllersvej 52-54, indgang ved Sydbycenter.
Hvis du ønsker at leje et gæsteværelse, så kontrakt Vesterport's administration på tlf.: 9842 6111
Lejeperiode | Leje |
---|---|
Leje pr. hverdag | 125 |
Leje pr. weekend. Fredag til mandag | 325 |
- 19,82 KBInventarliste gæsteværelse L P houmøllersvej.pdf
Hjertestarter
Møllerparken har en hjerterstarter der er opsat ved indgangen til Sydbycenter på L.P. Houmøllersvej 52.
Hjertestarteren er opsat udendørs, således at der er adgang til den hele døgnet.
Opsætningen af hjertestartere er et led i bestræbelserne på at skabe så trygge og sikre rammer for vores beboere som overhovedet muligt.
I tilfælde af et hjertestop kan hurtig brug af en hjertestarter være forskellen på liv og død.
Det er desværre ikke nok kun at sætte hjertestarterne op. Man skal også vide, hvordan man skal betjene hjertestarteren, såfremt uheldet er ude. Derfor er alt personale i Vesterport – både viceværter, håndværkerafdeling samt administration-, blevet uddannet i brugen af disse.
Hjertestartere er noteret på Trygfondens hjemmeside.
Husdyr
Det er tilladt at holde et husdyr - 1 hund eller 1 kat - i rækkehusene på Elius Andersens Vej, i rækkehusene på Provst Dreslers Vej samt i rækkehusene og de fritliggende huse i Sydbyen.
I boligblokkene på Provst Dreslers Vej og på Bangsbovej er det tilladt at holde 1 indekat.
Alle forhold vedr. dyrehold skal registreres i Vesterport's administration.
Der er begrænset mulighed for pasning af husdyr i alle lejlighederne. Tilladelse hertil opnås ved henvendelse i Vesterport's administration. Tilladelse kan max. gives til tre uger årligt.
Enkelte timers daglig pasning tæller for en hel dag.
Det er vigtigt at vise hensyn til naboerne, og undgå, at disse generes ved pasning af husdyr.
Hunde skal altid føres i snor.
- 65,82 KBafd 4 registrering af husdyr.pdf
Husorden og brugervejledning
- 2,15 MBBrugervejledning - PD 34-60 og 77-87 - 1.-3.sal.pdf
- 2,26 MBBrugervejledning - PD-vej 34-60 og 77-87 - stueplan.pdf
- 358,64 KBBrugervejledning afdeling 4 01 2018.pdf
- 306,39 KBHusorden.pdf
Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.
Langtidsbudget
På afdelingsmøde i september 2019 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.
Speciel for det kommende år:
Reparation af murværk/facader i hele afdelingen.
Maling af de vandskurede facadeelementer.
Årlig kontrol og serice på ABA-anlæg.
Legeplads udstyr.
Udskiftning af kumfurer og emhætter.
Udskiftning af sanitet.
Beplantning.
Flisebelægning i hele afdelingen.
Udskiftning af ventilationsfiler i alle renoverede lejligheder.
Ny el-ladestander i Mølleparken
Ny el-ladestander i Mølleparken
Boligforeningen Vesterport har opsat en el-ladestander i Mølleparken.
Beboerne i Vesterports afdeling 4 – Mølleparken – besluttede på det ordinære afdelingsmøde i september at opsætte en el-ladestander. Denne er nu opsat og klar til at gå i drift.
Ladestanderen kan betjenes af både hybrid- og elbiler.
Prisen for opladningsydelsen vil være variabel og fastsættes primært på baggrund af markedsprisen, men er også afhængig af hvor meget den bliver brugt. Jo flere der bruger ladestanderen jo billigere bliver opladningsydelsen.
Indledningsvis er prisen for opladningsydelsen sat til 2,25 kr. pr. kWh.
Opladningsydelsen afregnes direkte over huslejen og ladestanderen kan derfor kun bruges af afdelingens beboere og deres gæster.
Råderetten
I dag har alle beboerne råderet over deres bolig - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin almene bolig.
Der skal bare søges tilladelse hos Boligforeningen.
Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.
- 30,24 KBAnsøgning om råderet.pdf
Solceller
Mølleparken har et enkelt solcelleanlæg. Det er placeret på taget af Kokvedstien.
El-produktionen pr. år forventes at være ca. 28.000 kwh.
Produktionen giver beboerne et lavt varmerforbrug.
Varmemåler - se dit varmeforbrug via internet.
Siden starten af 2017 har det været muligt at følge med i varmeforbruget i boligen. Alle beboere har fået en aktiviteringskode til brug for Palle Mørchs Metrius. Har du mistet den, kan du få en ny tilsendt ved at kontakte Vesterport's administration.
Du kan aktivere dig og efterfølgende vil du kunne se dit forbrug på de tilsluttede målere. Dit varmeforbrug vil blive sammelignet med afdelingens samlede forbrugsenheder. Der er mulighed for at at se dit forbrug via en app.
Du kan også se tidligere opgørelser på dit forbrug.
De nye varmemålere har dagligt overførsel af forbrug til internettet.
Vaskerier
Vaskerierne er pengeløse, og man registerer forbruget ved hjælp af sin vaskebrik, hvorefter forbruget bliver betalt sammen med huslejen.
I vaskeriet på Bangsbovej skal du bruge din vaskebrik til at åbne døren og de øvrige vaskerier skal du bruge den låsebrik, som du bruger til opgang. Du kan reservere vasketider via internettet. Se hvordan i den udleverede brochure.
Hvis resevationen ikke bliver benyttet, vil den blive slettet efter 10 min.
Vaskerier er døgnåbne.
- 1,04 MBNortec vaskerivejledning.pdf
Vedligeholdelsesreglement
I afdelingens lejligheder er der B-ordning - vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 15 april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.
- 203,02 KBVedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
- 79,24 KBVedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf
I afdelingens plejeboliger er der A-ordning - vedligeholdelsesreglement er gældende pr. 1. januar 2019. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.