Afdelinger vesterport.dk

Kontoret er åbent

Vi har åbent i administrationen

Mandag 9:00 til 17:00

Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00

Fredag 9:00 til 12:00

Der er altid tid til en snak

Abildgårdsvej 35 - 9900  Frederikshavn

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk

 

 

Din vicevært

Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45. 

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.

Mølleparken

Information

Mølleparken ligger i den sydlige udkant af Frederikshavn lige op mod Bangsboskoven og tæt på både lystbådehavnen og dyreparken. Der er med andre ord ikke langt til naturoplevelser og gåture ved vandet - alligevel er man tæt på byen med Bangsbostrand Skole, børnehaver, indkøbsmuligheder og gode busforbindelser i baghaven.

Langt størstedelen af de 700 boliger er familieboliger, hvor der bor både unge, familier og pensionister. Der er mange forskellige klubaktiviteter for både børn og voksne, som er  med til at give et aktivt miljø i dagligdagen, og der er mulighed for at leje både garager, gæsteværelser og festlokaler i afdelingen. 

Hovedparten af boligerne er opført som etagebyggeri, og derudover består afdelingen af en stribe dejlige rækkehuse. 294 af boligerne på Provst Dreslersvej og Elius Andersensvej er blevet renoveret i 2014-2016, hvor klimaskærm og vinduer er blevet udskiftet. Desuden er der lavet nye badeværelser og nyt ventilationsanlæg. I forbindelse med renoveringen har afdelingen fået energimærke B, hvilket har reduceret varmeudgifterne med mere end 30%. Alle altaner er blevet bredere,


En del af boligerne i afdelingen er specielt indrettet til ældre, plejekrævende eller handicappede (Birketoften og Koktvedparken), hvor brede døre, bedre plads og niveaufri adgang blandt andet gør det muligt at bruge kørestol. Størstedelen af disse boliger bliver visiteret gennem Frederikshavn Kommune.

 

Afdelingsbestyrelse

Afdelingsbestyrelsesformand
Hanne Christiansen
Provst Dreslersvej 32 1.h.
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Søren Meyer
Elius Andersensvej 11
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Bodil Schou
L.P. Houmøllersvej 136
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Henrik Persson
Toftegårdsvej 50 st. 5
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Henning Munk Conradsen
Bangsbovej 32 3.v.
Billede ikke fundet
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Christian Fischer
Provst Dreslersvej 19
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Erik Madsen
Bangsbovej 18 3.h.

Afdelingsbestyrelsesmøde

  • 96,00 KB
    Arkiv
  • 70,72 KB
    180108 - Indkaldelse 8. januar 2018.pdf
  • 1,55 MB
    180108 - Referat 8. januar 2018.pdf
  • 70,56 KB
    180205 - Indkaldelse 5. februar 2018.pdf
  • 1,78 MB
    180205 - Referat 5. februar 2018.pdf
  • 70,45 KB
    180305 - Indkaldelse 5. marts 2018.pdf
  • 1,30 MB
    180305 - Referat 5. marts 2018.pdf
  • 71,82 KB
    180409 - Indkaldelse 9. april 2018.pdf
  • 1,56 MB
    180409 - Referat 9. april 2018.pdf
  • 56,39 KB
    180425 indkaldelse til møde onsdag den 16. maj 2018.pdf
  • 1,40 MB
    180507 - Referat 7. maj 2018.pdf
  • 70,90 KB
    180507 indkaldelse til afdelingsbestyrelsesmøde den 7 maj 2018.pdf
  • 764,22 KB
    180516 - Referat ekstraordinært møde 16. maj 2018.pdf
  • 71,03 KB
    180604 - Indkaldelse 4. juni 2018.pdf
  • 1,45 MB
    180604 - Referat 4. juni 2018.pdf
  • 71,22 KB
    180806 - Indkaldelse 6. august 2018.pdf
  • 2,29 MB
    180806 - Referat 6. august 2018.pdf
  • 71,60 KB
    180903 - Indkaldelse 3. september 2018.pdf
  • 1,47 MB
    180903 - Referat 3. september 2018.pdf
  • 72,54 KB
    181008 - Indkaldelse 8. oktober 2018.pdf
  • 1,33 MB
    181008 - Referat 8. oktober 2018.pdf
  • 973,75 KB
    181105 - Indkaldelse 5. november 2018.pdf
  • 1,51 MB
    181105 - Referat 5. november 2018.pdf
  • 71,75 KB
    181203 - Indkaldelse 3. december 2018.pdf
  • 1,56 MB
    181203 - Referat 3. december 2018.pdf
  • 71,33 KB
    190107 - Indkaldelse 7. januar 2019.pdf
  • 1,45 MB
    190107 - Referat 7. januar 2019.pdf
  • 72,22 KB
    190204 - Indkaldelse 4. februar 2019.pdf
  • 1,58 MB
    190204 - Referat 4. februar 2019.pdf
  • 71,81 KB
    190304 - Indkaldelse 4. marts 2019.pdf
  • 1,47 MB
    190304 - Referat 4. marts 2019.pdf
  • 71,82 KB
    190401 - Indkaldelse 1. april 2019.pdf
  • 804,66 KB
    190506 - Indkaldelse 6. maj 2019.pdf
  • 1,61 MB
    190506 - Referat 6. maj 2019.pdf
  • 71,85 KB
    190603 - Indkaldelse 3. juni 2019.pdf
  • 1,61 MB
    190603 - Referat 3. juni 2019.pdf

Afdelingsmøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport´s administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport´s administration.

I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.

  • 28,00 KB
    Arkiv
  • 697,33 KB
    2017 - Forslag.pdf
  • 36,60 KB
    2017 - Indkaldelse.pdf
  • 470,37 KB
    2017 - Referat.pdf
  • 448,04 KB
    2018 - Forslag.pdf
  • 167,03 KB
    2018 - Indkaldelse ekstraordinært møde.pdf
  • 23,70 KB
    2018 - Indkaldelse.pdf
  • 1,48 MB
    2018 - Referat ekstra.ord. møde 6. juni 2018.pdf
  • 287,49 KB
    2018 - Referat.pdf
  • 40,97 KB
    2019 - 190319 - Indkaldelse ekstraord. afdelingsmøde 19. marts 2019.pdf
  • 1,13 MB
    2019 - 190319 - Refererat ekstraord. afd.møde 19. marts 2019.pdf

Din Vicevært

Gruppeleder
Sten Vinther Christiansen
Vicevært
Tommy Precht Jensen
Provst Dreslersvej 1-51 og 6-16, Bangsbovej 38-84
Vicevært
Kurt Nielsen
Bangsbovej 4-34, E. Andersensvej 1-23
Vicevært
Kenneth Sørensen
Provst Dreslersvej 34-60 og 77-87
Vicevært
Leif Bang Ingvartsen
Bangsbovej 19-25
L.P. Houmøllersvej 28-178
Vicevært
Kasper Danielsen
Man, ons og fredag - Koktvedparken, Koktvedstien og birketoften
Tirs og torsdag - Engparken
Vicevært
Allan Peter Hansen
Pr. Dreslersvej 18-32, 53-63 og 65-75

Døgn Vagtordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært).

NY DØGNVAGT ORDNING
Der er en døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten, og alle vagter er en del af den faste bemanding i afdelingerne.
 

Energimærkning

Møllerparken har fået alle bygninger energimærket.

Provst Dreslersvej udføres i 2017.

Find din blok her:

  • 44,00 KB
    se flere energimærker
  • 89,88 KB
    L.P. Houmøllersvej 166 - 168.pdf
  • 87,61 KB
    L.P. Houmøllersvej 170 - 172.pdf
  • 88,32 KB
    L.P. Houmøllersvej 174 - 178.pdf

For yderligere oplysninger omkring energioptimering henvises til forsyningen.dk

Garager

Det er muligt at leje garage uanset om man har bil eller ej.

Garagerne er beliggende på Provst Dreslersvej og Bangsbovej.


Leje af garage koster fra kr. 200,00 om måneden, som bliver pålagt huslejen.

For at få en garage skal man være opskrevet på garageventelisten, som koster kr. 100,00 om året. Ventelisten bliver opdateret den 1. og den 15. hver måned. Garagerne bliver tildelt efter anciennitet på garageventelisten. Dvs. dato for opskrivelse på garageventelisten i afdelingen.

For at komme på venteliste til en garage kontakter du udlejningsafdelingen, info@vesterport.dk

Du skal regne med et par års ventetid. 

Der er opført 14 lette overdækninger til P-pladserne. P-pladsen kan lejes for kr. 175.00. 

For at få en overdækket p-plads skal man være opskrevet på garageventelisten, som koster kr. 100,00 om året. Ventelisten bliver opdateret den 1. og den 15. hver måned. P-pladserne bliver tildelt efter anciennitet på garageventelisten. Dvs. dato for opskrivelse på garageventelisten i afdelingen. Ved betaling til dette kan du også skrive dig op til garager i afdelingen.


Garage bytning

Via garage bytning har du mulighed for at bytte garage indenfor Mølleparken. Har du en garage som har en uhensigtsmæssig beliggenhed, kan du skrive til administrationen  info@vesterport.dk for at bytte, så sætter vi dit opslag her. Du skal oplyse følgende :

  • hvilken garage du har nu
  • hvor du ønsker at få en anden garage
  • navn
  • adresse
  • tlf. nr. 

Så kan interesserede kontakte dig. Har du fundet en du vil bytte med, skal I begge henvende jer til administrationskontoret, og vi vil herefter lave nye lejekontrakter til jer. Det koster kr. 50,00 at bytte garage.

GARAGEBYTTE PÅ PROVST DRESLERS VEJ

Jeg har garage nr. 165 ved opgang 77-87, men bor i opgang 32. Derfor vil jeg gerne bytte til en garage ved opgange 24 ( garage 131-145) eller opgang 40 (garage 173-185).

Ring eller SMS, hvis du er interesseret. 

Det koster kr. 50,00 at bytte garage - dette deler vi.

Med venlig hilsen

Niels Poulsen

Provst Dreslers Vej 32 2.h.

Tlf. 2627 8348

Gildesale

Mølleparken har 2 gildesale til udlejning.

Udlejningen sker gennem adminsitrationen på tlf: 9842 6111

Beboerhuset L. P. Houmøllersvej 180

Der er plads til 40 personer
Hvis man vil leje beboerhuset, skal man være bosiddende i VESTERPORT.

LejeperiodeLejeDepositumI alt

Almindelig leje

2 døgn kl 12 - kl. 12

 

700

 

700

 

1.400

Korttidsleje:   
1 døgn kl. 8.00 - kl. 24.00350350700
1/2 døgn kl. 12 - kl. 24.00175175350
1/4 døgn kl. 8.00 - kl. 14.00150150300
1/4 døgn kl. 12.00 - kl. 18.00150150300
Endagsleje weekend350350700

  • 47,44 KB
    Inventarliste Beboerhus L.P. Houmøllersvej.pdf

Galleri L. P. Houmøllersvej 180

L.P. Houmøllersvej 26 v/Brugsen

Der er plads til 50 personer

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje1.0001.0002.000

Korttids leje:

   
Hverdage 0-12 timer250250500
Hverdage 1- 24 timer5005001.000

  • 39,15 KB
    Inventarliste L P Houmøllersvej 26.pdf

Galleri L. P. Houmøllersvej 26

Gæsteværelser

Det er muligt at leje gæsteværelser i Mølleparken. Der er 2 gæsteværelser beliggende på L.P. Houmøllersvej. 
2 gæsteværelser m/bad. indgang ved Sydbycenter.

Hvis du ønsker at leje et gæsteværelse, så kontrakt administrationen på tlf.: 98 42 61 11 

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag125
Leje pr. weekend. Fredag til mandag325

  • 19,82 KB
    Inventarliste gæsteværelse L P houmøllersvej.pdf

Foto gæsteværelser

Hjertestarter

Møllerparken har en hjerterstarter opsat i tilknytning til gildesalen på L.P. Houmøllersvej 52.

Hjertestarter er opsat udendørs, således at der er adgang til dem hele døgnet rundt.

Opsætningen af hjertestartere er et led i bestræbelserne på at skabe så trygge og sikre rammer for vores beboere som overhovedet muligt.

I tilfælde af et hjertestop kan hurtig brug af en hjertestarter være forskellen på liv og død.

Det er desværre ikke nok kun at sætte hjertestarterne op. Man skal også vide, hvordan man skal betjene hjertestarteren, såfremt uheldet er ude. Derfor er alt personale i Vesterport – både viceværter, håndværkerafdeling samt administration-, blevet uddannet i brugen af disse.

Hjertestartere er noteret på Trygfondens hjemmeside. 

Hjertestarter galleri

Husdyr

Det er tilladt at holde et husdyr - 1 hund eller 1 kat - i rækkehusene på Elius Andersens Vej, i rækkehusene på Provst Dreslers Vej samt i rækkehusene og de fritliggende huse i Sydbyen.

 

I boligblokkene på Provst Dreslers Vej og på Bangsbovej er det tilladt at holde 1 indekat.

 

Alle forhold vedr. dyrehold skal registreres i Administrationen.

 

Der er begrænset mulighed for pasning af husdyr i alle lejlighederne. Tilladelse hertil opnås ved henvendelse i administrationen. Tilladelse kan max. gives til tre uger årligt.

Enkelte timers daglig pasning tæller for en hel dag.

 

Det er vigtigt at vise hensyn til naboerne, og undgå, at disse generes ved pasning af husdyr.

Hunde skal altid føres i snor.

  • 65,82 KB
    afd 4 registrering af husdyr.pdf

 

 

 

 

Husorden og brugervejledning

  • 358,64 KB
    Brugervejledning afdeling 4 01 2018.pdf
  • 327,82 KB
    Husorden.pdf

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

Langtidsbudget

På afdelingsmøde i september 2017 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.

Speciel for det kommende år:

Ny asfalt belægning i 2017.

Maling af de hvide felter på plejeboliger Bangsbovej.

Reparation af murværk.

Vaskerimaskiner.

Reparation af flise og belægninger.

Udskiftning af kumfurer og emhætter.

Beplantning.

Reparation af fliser og fuger i ikke renoverede boliger.

Udskiftning af filter i de renoverede boliger.

 

Galleri Langtidsbudget

Legepladser

Mølleparken har placeret legepladser til småbørn og til lidt større børn samt til alle alder. Der er placeret forskellige kondi / aktivitets udstyr rundt i afdelingen. 

 

 

Foto legepladser

Link til Møllerparkens hjemmeside

Mølleparken har egen hjemmeside og siden er opdateres og serviceret af afdelingsbestyrelsen.

Link til Mølleparken egen side.

 

Møllenyt

Afdelingsbestyrelsen udgiver Mølleparken nyt efter behov.

  • 1,45 MB
    2012 02 nyhedsbrev.pdf
  • 167,15 KB
    2012 05 nydsbrev.pdf
  • 1,54 MB
    2012 09 Aktiviteter-i-beboerhuset.pdf
  • 227,80 KB
    2012 12 05 Møllenyt.pdf
  • 528,79 KB
    2013 01 Møllenyt.pdf
  • 1,07 MB
    2013 02 Møllenyt.pdf
  • 669,30 KB
    2014 01 Møllenyt.pdf
  • 586,71 KB
    2015 01 Møllenyt.pdf
  • 1,04 MB
    2016 01 Møllenyt.pdf
  • 521,25 KB
    2017 01 Møllenyt.pdf
  • 396,62 KB
    Invitation til kunstafsløring 04.pdf

 

Råderetten

I dag har alle beboerne råderet over deres lejlighed - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin almene bolig.

Der skal bare søges tilladelse hos Boligforeningen.

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.

  • 30,24 KB
    Ansøgning om råderet.pdf

 

Solceller

Koktvedstien

 

Møllerparken har et enkelt solcelleanlæg.

Placeret på taget Kokvedstien.

El- produktionen pr år forventes at være ca 28.000 kwh.

Produktionen giver en lav varmerforbrug for beboerne.

Se solcelle produktion her

Varmemåler - se dit varmeforbrug via internet.

Vi har i starten af 2017 udsendt en aktiviteringskode til brug for Palle Mørchs Metrius.

Du kan aktivere dig og efterfølgende vil du kunne se dit forbrug på de tilsluttede målere.  Dit varmeforbrug vil blive sammelignet med afdelingens samlede forbrugsenheder. Der er mulighed for at at se dit forbrug via en app.

Du kan også se tidligere opgørelser på dit forbrug. Opgørelsen for 2016 er under udarbejdelse og vil blive tilgængeligt så snart regnskabet er færdigt.  

De nye varmemålere har dagligt overførsel af forbrug til internettet.

Se dit varmeforbrug på Metrius 

Vaskerier

Vaskerierne er pengeløse, og man registerer forbruget ved hjælp af sit chipkort, hvorefter forbruget bliver betalt sammen med huslejen.

Man kan følge med i forbruget, når man benytter chipkortet på de enkelte vaskerienheder. Der er ligeledes mulighed for at bestille kontoudtog via mail. Hvis dette ønskes, skal der skrives en mail til info@vesterport.dk hvor der skal oplyses navn og adresse.

For at åbne døren til vaskeriet skal man bruge chipkortet - ligeledes kan man reservere vasketider. Hvis resevationen ikke bliver benyttet, vil den blive slettet efter 10 min.

Vaskerier er døgnåbent.

Husk at du kan reservere vasketider via internettet.

  • 354,00 KB
    Miele vaskerivejledning.pdf

Vaskeri

Vedligeholdelsesreglement

I afdelingens lejligheder er der B-ordning - vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 15 april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

  • 203,02 KB
    Vedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
  • 79,24 KB
    Vedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf

 

I afdelingens plejeboliger er der A-ordning - vedligeholdelsesreglement er gældende pr. 1. januar 2019. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

 

Galleri