Afdelinger vesterport.dk

Kontoret er åbent

Vi har åbent i administrationen

Mandag 9:00 til 17:00

Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00

Fredag 9:00 til 12:00

Der er altid tid til en snak

Abildgårdsvej 35 - 9900  Frederikshavn

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk

 

 

Din vicevært

Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45. 

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.

Det Gamle Vesterport

Information

 

Afdeling 1 er Vesterports ældste byggeri. Beboersammensætningen er en skøn blanding af børnefamilier, unge mennesker og seniorer, hvilket giver en god alsidighed og dynamik i hverdagen.

Området har mange grønne oaser, legepladser til de mindste og en driftig afdelingsbestyrelse, som sørger for et væld af aktiviteter for alle aldre. Der er aktiviteter i løbet af året, som afdelingsbestyrelsen informerer om i beboerbladet samt ved opslag.

Det gamle Vesterport ligger centralt i byen tæt på adskillige skoler og med gode busforbindelser. Beboerne har adgang til 2 gildesale og mulighed for at leje garager, og der findes gæsteværelser, som beboerne kan leje ved at henvende sig til afdelingsbestyrelsen.

Afdelingen består af 538 boliger, hvoraf langt de fleste er i etagebyggeri, men et mindre antal er rækkehuse. Afdelingen er løbende renoveret. Over de seneste 10 år er en stor del af både køkkener og badeværelser blevet udskiftet, vinduer og tage er udskiftet næsten alle steder, mens resten vil ske inden for de kommende år.

Afdelingsbestyrelsen

Afdelingsbestyrelsesformand
Lene Heisel
Knudensvej 82 2.tv.
Afdelingsbest næstformand
Kirsten Nielsen
Lindegårdsvej 45 st.h.
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Cindy Pedersen
Knudensvej 66, st.v.
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Jette Sørensen
Stenbakkevej 31 1.v.
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Hans Hansen
Abildgårdsvej 45,2.h
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Claus Jacobsen
Knudensvej 58 st.v.
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Anders Lund Nielsen
Knudensvej 64 2.h.

Afdelingsbestyrelsesmøder

  • 72,00 KB
    fra tidligere år
  • 43,64 KB
    2017 10 17 referat af 17. oktober 2017.pdf
  • 20,25 KB
    170124 - Indkaldelse 24. januar 2017.pdf
  • 91,82 KB
    170127 - Referat 24. januar 2017.pdf
  • 20,11 KB
    170308 - Indkaldelse 8. marts 2017 .pdf
  • 40,38 KB
    170308 - Referat 8. marts 2017.pdf
  • 19,00 KB
    170420 - Indkaldelse 20. april 2017.pdf
  • 27,14 KB
    170420 - Referat 20. april 2017.pdf
  • 23,76 KB
    170530 - Indkaldelse 30. maj 2017.pdf
  • 35,82 KB
    170530 - Referat 30. maj 2017.pdf
  • 20,34 KB
    170822 - Indkaldelse 22. august 2017.pdf
  • 93,04 KB
    170822 - Referat 22. august 2017.pdf
  • 20,40 KB
    171017 - Indkaldelse 17. oktober 2017.pdf
  • 18,39 KB
    171115 - Indkaldelse 15. november 2017.pdf
  • 23,87 KB
    171115 - Referat 15. november 2017.pdf
  • 18,96 KB
    180109 - Indkaldelse 9. januar 2018.pdf
  • 25,49 KB
    180109 - Referat 9. januar 2018.pdf
  • 82,24 KB
    180306 - Indkaldelse 6. marts 2018.pdf
  • 91,58 KB
    180306 - Referat 6. marts 2018.pdf
  • 36,01 KB
    180501 - Indkaldelse til møde den 8 maj 2018.pdf
  • 63,52 KB
    180508 - Referat 8. maj 2018.pdf
  • 36,89 KB
    180618 - indkaldelse til møde den 27 juni 2018.pdf
  • 69,52 KB
    180716 - Referat 27. juni 2018.pdf
  • 53,91 KB
    180815 - Indkaldelse 15. august 2018.pdf
  • 63,99 KB
    180815 - Referat 15. august 2018.pdf
  • 20,67 KB
    180906 - Indkaldelse 6. september 2018.pdf
  • 21,99 KB
    180906 - Referat 6. september 2018.pdf
  • 89,51 KB
    181017 - Indkaldelse 17. oktober 2018.pdf
  • 102,28 KB
    181017 - Referat 17. oktober 2018.pdf
  • 22,96 KB
    181120 - Indkaldelse 20. november 2018.pdf
  • 92,00 KB
    181120 - Referat 20. november 2018.pdf
  • 20,65 KB
    190122 - Indkaldelse 22. januar 2019.pdf
  • 65,58 KB
    190122 - Referat 22. januar 2019.pdf
  • 18,70 KB
    190227 - Indkaldelse 27. februar 2019.pdf
  • 63,90 KB
    190227 - Referat 27. februar 2019.pdf
  • 18,64 KB
    190327 - Indkaldelse 27. marts 2019.pdf
 

Afdelingsmøder

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport´s administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport´s administration.

I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser

Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.

  • 24,00 KB
    Arkiv
  • 431,67 KB
    2015 - Forslag.pdf
  • 31,18 KB
    2015 - Indkaldelse.pdf
  • 118,70 KB
    2015 - Referat.pdf
  • 368,80 KB
    2016 - Forslag.pdf
  • 34,41 KB
    2016 - Indkaldelse.pdf
  • 233,34 KB
    2016 - Referat.pdf
  • 385,80 KB
    2017 - Forslag.pdf
  • 32,67 KB
    2017 - Indkaldelse.pdf
  • 239,50 KB
    2017 - Referat.pdf
  • 263,28 KB
    2018 - Forslag.pdf
  • 23,58 KB
    2018 - Indkaldelse.pdf
  • 152,98 KB
    2018 - Referat.pdf
 

Beboerklubber

Alle er velkomne

Som beboer i "Det gamle Vesterport" kan du gøre brug af beboerklubberne der findes i afdelingen - både for voksne og børn.

Beboerklubberne har eksisteret i en årrække og er som sådan ikke store, men formålet er at være et hyggeligt socialt sted for vore beboer i området! Du behøver ikke at kede dig ! Der er åben for alle såvel børn, unge som ældre.

Afdelingsbestyrelsen ser gerne, at der fra beboerne kommer forslag til andre aktiviteter end dem som eksisterer. Vi er villige til at støtte nye initiativer med råd, vejledning og økonomi.

Har du forslag til aktivitet mv så kontakt venligst
Lene Heisel, Formand tlf 20 73 17 08

Din Vicevært

Lokalinspektør
Per Myrup Ritter
Vicevært
Peter Jensen
Knudensvej 27-31, 9A-11F, 13A - 13G
Rosborgvej 2-6
Stenbakkevej 29-71, 38-78
Vicevært
Per Vilsøe Nielsen
Lindegårdsvej 35-63
Knudensvej 70-84
Vicevært
Benny Porsmose
Knudensvej 46-68
Abildgårdsvej 24-30
Knudensvej 33-45
Vicevært
Jesper Hansen
Abildgårdsvej 43-49
Lindegårdsvej 1-33

 

Døgnvagtordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært)

NY DØGNVAGT ORDNING
Der er døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten, og alle vagter er en del af den faste bemanding i afdelingerne.
 

Energimærkning

I forbindelse med udførelse af helhedsplan i 2021 vil bygningerne blive energioptimeret og energimærkning vil fremgå efterfølgende.

For oplysninger om energioptimering kan vi henvise til Forsyningen.dk 

Garager

Det er muligt at leje garage uanset om man har bil eller ej. Garagerne er beliggende på Lindegårdsvej, Abildgårdsvej, Stenbakkevej og Rosborgvej. 
Leje af garage koster fra kr. 225,00 om måneden. Beløbet vil blive opkrævet på din husleje.

For at få en garage skal man være opskrevet på garageventelisten, som koster kr. 100,00 om året. Ventelisten bliver opdateret den 1. og den 15. hver måned. Garagerne bliver tildelt efter medlemsnummer og anciennitet på garageventelisten.

For at komme på venteliste til en garage kontakter du udlejningsafdelingen, og vi sender et girokort til dig. 

Du skal regne med et par års ventetid.

Garage bytning

Via garagebytning har du mulighed for at bytte garage indenfor det Gamle Vesterport.
Har du en garage som har en uhensigtsmæssig beliggenhed, kan du skrive til info@vesterport.dk for at bytte, så sætter vi dit ønske her. Du skal oplyse følgende :

  • hvilken garage du har nu
  • hvor du ønsker at få en anden garage
  • navn
  • adresse
  • tlf. nr. 

Så kan interesserede kontakte dig. Har du fundet en, du vil bytte med, skal i begge henvende jer til administrationskontoret, og vi vil lave nye lejekontrakter til jer.
 

Gildesale

Det Gamle Vesterport har 2 gildesale.
Gildesalene ligger på Abildgårdsvej 35 og Rosborgvej 11, og udlejes ved henvendelse til administrationen på tlf. nr. 98 42 61 11

Abildgårdsvej 35

Der er plads til 100 personer

Lejeperiode      Leje DepositumIalt
Almindelig leje1.4001.4002.800
Korttidsleje:   
Hverdags leje 0-12 timer350350700
Hverdags leje 12-24 timer7007001,400

  • 46,84 KB
    Inventarliste abildgårdsvej.pdf

Abildgårdsvej 35

Rosborgvej 11

Der er plads til 40 personer

Af hensyn til naboerne omfatter udlejning af Rosborgvej kun brug til fest indtil kl. 23.00 og selskabslokalet skal forlades senest kl. 24.00.

Lejeperiode      Leje DepositumIalt
Almindelig  leje7007001,400
Korttidsleje:   
Hverdags leje 0-12 timer350350700
Hverdags leje 12-24 timer7007001,400

  • 23,87 KB
    Inventarliste Rosborgvej.pdf

Foto Rosborgvej 11

OBS - Gildesalen ligger på 1 sal

Gæsteværelser

I de fem blokke på knudensvej  grå blokke på Knudensvej er der nogle små gæsteværelser i kælderen.

Gæsteværelserne har en god standard med toilet, bad, dobbeltseng, skabe, ekstra opredningsmuligheder og meget mere. Ordningen gælder for alle beboere i afdelingen "Det gamle Vesterport ".

Prisen er kr. 50,00 pr. døgn.

Ønsker du at leje et gæsteværelse, skal du kontakte:

Kirsten Nielsen, Lindegårdsvej 45, st. h., tlf.: 98 42 27 22


Udlevering af nøgler foregår altid efter kl. 16.

 

Hjertestarter

Det Gamle Vesterport har en hjertestarter og er opsat ved  gildesalen Abdilgårdsvej 35.

Hjertestarterne er opsat udendørs, således at der er adgang til dem hele døgnet rundt.

Opsætningen af hjertestartere er et led i bestræbelserne på at skabe så trygge og sikre rammer for vores beboere som overhovedet muligt.

I tilfælde af et hjertestop kan hurtig brug af en hjertestarter være forskellen på liv og død.

Det er desværre ikke nok kun at sætte hjertestarterne op. Man skal også vide, hvordan man skal betjene hjertestarteren, såfremt uheldet er ude. Derfor er alt personale i Vesterport – både viceværter, håndværkerafdeling samt administration-, blevet uddannet i brugen af disse.

Hjertestartere er noteret på Trygfondens hjemmeside.

Husdyr

Det er tilladt at holde en registreret og

sterliseret/kastereret indekat i afdelingen. 

Registreringsblanket skal afleveres i administrationen. 

Til altanen er der mulighed for at købe et net til lukning. Kontakt din vicevært.

  • 40,14 KB
    Registering af indekat.pdf
 

Husorden og brugervejledning

  • 359,73 KB
    0101 husorden brugervejledning.pdf

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

Langtidsbudget

På afdelingsmøde i september 2017 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.

Speciel for det kommende år:

Reparation af fuger i udvendige murer.

Udskiftning af defekte kloakledninger/brønde.

Vandbesparende toiletter.

Udskiftning af garageporte i afsnit 3.

Legeredskaber.

Udskiftning af defekte vandinstallationer.

Beplantning.

Maling og vedligeholdelse af gildesale.

Maling af trappeopgange.

Galleri langtidsbudget

Solcelle anlæg

Det Gamle Vesterport investerede i 2012 i solcelleanlæg.
Anlægget er på ca. 72.000 kwh på årsbasis.
 

Anlægget er på 3 blokke på Lindegårdsvej. El- produktionen bruges i fællesareraler herunder vaskerierne.

 

Følg med i el-produktionen 

Parkeringspladser

Parkeringspladser er registeret under færdselsloven.

Det betyder, at man kun må parkere i de afmærkede båse. 

HUSK at der ikke er p-plads afmærkninger langs Lindegårdsvej, da parkering her kan give problemer med tilkørsel for udrykningsfartøjer.

Indenfor de sidste par år har Det gamle Vesterport etableret flere parkeringspladser rundt i afdelingen.

Det gamle Vesterport råder over ca 297 stk samt ca 50 stk på kommunale veje

 

Råderetten

I dag har alle beboer råderet over deres lejlighed - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.

Der skal søges tilladelse hos Boligforeningen. Spør din lokalinsktør hvis du er i tvivl.

 

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.

  • 30,24 KB
    Ansøgning om råderet.pdf

Varmemåler - se dit varmeforbrug via internet.

Det gamle Vesterport har indgået en aftale med varmemåler firmaet Palle Mørch, De nye varmemålere har dagligt overførsel af forbrug til internettet.

Du kan følge dit forbrug, sammenlig forbruget med sidste år, sammenlign forbruget med andre lejelighede.

Du har modtaget et brugernavn og kode. Hvis ikke kontakt venligst administrationen info@vesterport.dk

Se dit varmeforbrug på Metrius 

Vaskeri

Alle har adgang til et fællesvaskeri, beliggende i kælder eller ved et rum i inden af rækkehusene.

Du får kun adgang til et vaskeri.

De fleste vaskerier indeholder en vaskemaskine, en tørretumbler og en strygerulle.

Der betales for forbrug og beløbet opkræves via husleje. 

Hvis du ikke er enig i dit forbrug har du mulighed for at bestille et kontoudtog info@vesterport.dk.

Reservation kan ske via internettet.

  • 354,00 KB
    Miele vaskerivejledning.pdf
  • 236,37 KB
    Nortec vaskerivejledning.pdf

Foto vaskeri

Vedligeholdelsesreglement

Vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 15 april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkring liggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

  • 203,02 KB
    Vedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
  • 79,24 KB
    Vedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf

Det gamle Vesterport Galleri